halta hästar :/

Fick med mig Frida idag på en sväng till Kungälv och Troya Horse Arena där det var dressyrtävlingar, div 1 tror jag bestämt. Sara skulle vara med och jag har ju inte sett henne eller Battis på hur länge som helst och jag behövde dessutom inspireras lite och se vad man jobbas efter så det var ju bara att åka! Vädret var helt underbart och rätt så perfekt till att åka på dressyrtävling. :)

Väl där blev vi dock inte superimponerade. I min enfald trodde jag att hästarna skulle vara lite flashigare än de var.. :o Men även om hästarna inte var flashiga var det mycket mjuk ridning och de flesta verkade ändå ha roligt! Battis var så fin så fin och liiite skillnad har det blivit sen sist. ;) Satt dessutom o kollade på lite bilder igårkväll från 2005, och det har hänt lite på 5 år kan man ju lugnt säga. :D Inne på banan gjorde de ett jättebra jobb och ska minsann vara stolta över sig själva. :)

Vi åkte sen vidare mot K vilket jag inte alls var sugen på. Skulle rida Curry och tyckte att Lena var duuuum som satte mig på honom eftersom precis ALLA hästar hade varit bättre än honom... Men antog att det inte fanns några alternativ så... Kommer till stallet o går ut med Piri i 10 min först. Han var sååå nöjd med att slippa täcket och komma ut en kortis i solen- pluttskrutt! :) Så börja med Curry som dock var rätt ren och fin från det han gått innan. Jag var så sjuuuukt osugen och de andra i gruppen försökte peppa men ja... Nä...

Så kommer Lakris tillbaka från sin privatlektion- han hade börjat superfint och sen efter en skrittbit var han plötsligt jättehalt... Hmmm... Så jag lät Maja ta Curry och så fanns det Nougat kvar till mig, men han hade gått och skulle gå efter så jag tyckte att vafan jag skiter i att rida istället. Så Frida och jag kikade på lektionen istället och åkte hem sen. Nu är lite för många hästar halta för att det ska kunna gå... Inte bra alls!!! Får väl se hur det blir och vem jag kommer rida. Om Lakris fortsätter vara halt så får Maja gärna ta Curry så får vi se hur det blir för mig.. Noggis är för liten så kvar finns Salle, Timjan som nog också är för liten och ev Pearl.. Hmm..


Så sjukt irriterande dock för jag är RUSKIGT ridsugen och vill bara träna träna träna... Så får jag inte rida alls på hela helgen. Big time bummer! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback