hoppsug

Det blir mycket häst den här påsken! Hade fjäskat för Åsa så att jag fick rida Fia i torsdags, känner att det är bra för kondisen att rida henne ;) och så är det ju kul också! :) Sen tyckte Anna att jag skulle komma o rida Piri idag, för det var ingen annan som skulle göra det, och sen är det ju som vanligt ridning lördag och söndag. Skoj!!! :D

Så igår var det först rätt sorgset i stallet då älskade Krasse hade tagits bort några timmar tidigare. :( Men det var bara att ta tag i det hela efter att ha låtit Mejram trösta mig lite. Fia var som vanligt på gott humör vilket fick en att må ännu lite bättre- hon smittar alltid av sig av sin härliga attityd till allt. :) Det var allt lite jobbigt att komma upp på bjässen, trots pall, men mest var det nog jobbigt att hon är så satans bred, man får ju ont! :O Hur lyckades jag rida alla torihästar utan att gå sönder? Passet började ju kanske inte sådär jättefantastiskt. Fia tänkte typ "mihihihihi, undra om man behöver bry sig? hon har ju inte ens sporrar... mihihihihihihi" så det krävdes lite övertalning om att jo, man lyssnar... Men det blev bättre och bättre och galoppen kändes riktigt bra! Och efter galoppen var även traven rätt så härlig. Provade att sitta lite och tom det gick ju! Vissa steg kändes det dessutom som att det mesta stämde! Härligt! :)

Skrittade henne en sväng ute efteråt och det kändes som att vi bägge var rätt nöjda och glada med dagen. Åh vad jag saknar henne, samtidigt som åh vad skönt det är att rida en häst som inte är så MYCKET! :D Hon är verkligen helt fantastisk men samtidigt är hon så ruskigt stor och mycket att hålla ordning på...

Idag var det då dags för den betydligt enklare Piri. :)
Stod hinder lite varstans men de var uppställda så att det enkelt gick att rida runt. Piri kändes fin först men när jag började trava kändes han först som en jäkla planka i ryggen. Det gick dock över och han kändes super och travade glatt på. Galoppen var faktiskt inte riktigt lika bra idag, kunde inte få ihop honom ordentligt men det var egentligen bara det där sista som fattades. Försökte jobba lite mer med traven efteråt men fick ingen bra koll egentligen. Ville variera temp lite och göra lite avsaktningar-igångsättningar men det blev mest bara överladdat och spänt. :P Helt klart något vi måste jobba mer på. ;) Sen är det ju lite svårt när hästen är hoppsugen och försöker övertala en hela tiden om att man ska ta ett skutt istället. :P Men vi höll oss på marken och när vi var klara fick världens bästa häst äta lite gräs som belöning för att han är världens bästa häst! :)

Sen var det hoppkurs så jag passade på att kika och måste säga att jag är såååååå hoppsugen igen nu! Åsa sa att jag gärna får låna Fia och hoppa nångång men åhhhh det är ju läskigt också! Har inte hoppat sen i somras!!! Fast Fia hade jag ju fixat... Hon funderar ju återigen på om hon ska göra sig av med Fi, det är inte utan att man blir vääääldigt sugen på att säga Japp, jag tar henne! Men så vill jag ju till USA först... Hmm... Svårt... Men oj vad skoj man skulle ha med henne. :) Hoppa ofta skulle man ju kunna göra också. Wiiiiii flyga genom luften vroooom! :D



Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag förstår det! Det är knöppt med ridkläder! Om jag som storlek 38a med 75D i bhstorlek och som inte ens är lång nästan får ha den största storleken...jisses.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback