Ensamma Sam

Här ligger jag på julaftonsmorgon och funderar över Sam, den ensamma hästen på djurhemmet. Jag hoppas av hela mitt hjärta att någon bestämmer sig för att den här julen är den julen de ger ett hemlöst djur ett hem, och att de väljer Sam. Men om så inte är fallet så har vi börjat smida lite fler planer för hur vi ska göra för att kunna adoptera honom. Tamara var jätterolig, jag behövde knappt ens nämna honom innan hon var helt med på noterna, haha. Hon menade på att gårdsägaren Jack är svag för gamla hästar som behöver ett nytt hem. Så det skulle troligtvis inte vara omöjligt nånstans att få själva stallhyran gratis och bara betala för foder, strö och mockning (om jag inte mockar själv). Och då blir det genast ungefär hälften så dyrt att hålla honom.

Men samtidigt så känns det inte helt 100 att adoptera en häst o veta att jag behöver avliva den när jag flyttar hem igen till sommaren. Även om det är en väldigt gammal häst som det enligt mig inte på något sätt skulle vara fel att avliva idag. Men ni förstår säkert hur jag menar?

Jag blev lite ledsen också när jag läste på hemsidan vad de skrivit om honom. Att han är en perfekt läromästare eftersom han är grymt snäll att rida, bomb-proof som de säger här. Jisses. Rida på den stackaren? Ok att låta ett litet barn åka runt på honom några varv. Men jag skulle inte vilja sätta många kg på den stackars ryggen. Åh lilla Sam. Vad jag vill att livet ska ordna sig för dig!!!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Du prickade rätt!!! :D

Postat av: Katrinne

*★Merry★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •

•。★Christmas★ 。* 。

° 。 ° ˛˚˛ Π____。*˚

˚ ˛ •˛•˚ */____/~\。˚ ˚ ˛

˚ ˛ •˛• ˚ |田田|門| ˚★* And a HAPPY 2011!★*

2010-12-24 @ 20:40:07
URL: http://www.ryttarliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback