Julpyntning!

Hade lite tråkigt nu på kvällen efter bion och Criminal Minds, hade tänkt Mario:a lite men fastnade vid datorn och fick för mig att fixa lite med bloggen. Först hade jag bara tänkt fortsätta min renovering genom att ändra lite bredder o så, men så tänkte jag att jag kör på o julpyntar istället så får jag det gjort eftersom det är något jag tänkt göra ett tag. Blev kanske inte sådär superlyxigt jättefint som vissa bloggar har det, och jag är kanske inte helt nöjd med den ljusare gröna och vet väl inte om färgerna passar så jäkla bra ihop. Men vafan. Jag ÄR inget bloggproffs och har ingen ambition att bli. Det känns lite lagom och som att det ändå passar mig. Helst skulle jag ha någon silverglittrig bakgrund, men det här får duga i brist på det. ;)

Hoppas att det här hjälper mig att komma i julstämning. Jag brukar ju inte ha några problem med julstämningen även fast vi oftast firar här i värmen. Det jag inte tänkt på är ju dock att jag brukar vara i Sverige innan jag åker hit, o se alla adventsljusstakar och stjärnor i fönstrena och allt sånt som hör till. I år får man lyckas utan det, och det tänker jag såklart göra, för jag älskar julen. :)

Igår åt jag julgröt, eftersom mamma haft julmys med sina elever på svenskakursen och det blev gröt över. Häromdagen åkte jag ju till IKEA o köpte julmust o glögg. Imorn ska jag o Marie baka lussekatter. Sen får vi åka iväg o kolla på de områden som finns där hela gator är helt galna i sitt julljuspyntande av hus och trädgårdar. Sen får jag fortsätta spela julspellistan på spotify. Då kommer julstämningen fastän man är i solsken, 20+, kaktusar och palmer. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback