släkt och nervositet

Snoooortidigt imorse åkte jag och min käre far upp till Karlstad för att hälsa på släkten. Jag spenderade förmiddagen på kliniken med min faster (som för övrigt fyllde år- grattis!) och fick se lite svalj, luftrör, vargtänder, hältor, ledsprutor, röntgen mm. Roligt är det allt men samtidigt så kände jag att jag kanske gjorde rätt som inte sa ja till veterinärplatsen i höstas? Fast man behöver ju inte bli hästvet med främst travkunder heller.... Hon sa att det bara var att hojta till så får jag hänga med henne mer o göra lite typ praktik för att se om jag faktiskt vill.

Efter lunch bar det av hemåt o sen iväg till ridhuset där hon red sin finfina Dexter som har växt sen sist! Den lilla unghästen som jag senast såg i riktig action när han var 5 på Falsterbo har blivit stora killen som börjar befästa byten i serier (hon gjorde ner till var 3e idag), början på piruetter, saxar och lite tramp. Och oj vad fräck han är! :) Får se hur bilderna jag tog blev, filmade dock mest....

Efter lite tårta och allmänt snack åkt jag och pappa hem igen, vilket tog något längre tid än ditvägen. JÄVLAR vad mycket snö! Tur att jag litar på min fars bilkörning, var mindre rädd på vägen hem än vägen dit...... :D


Nu ska jag försöka sova i ett par timmar innan jag tänkte vakna igen och se på konståkning, sen sova i några timmar till innan jag ska till stan o fixa med det sista inför Kenyaresan. Hjälp vad nervöst det börjar bli!!!! Karin och Frida har kunnat rapportera på facebook och resdagboken nu, de åkte raka vägen till Arusha i Tanzania- därför vi inget hört än! Bra verkar de dock ha det så det bådar minsann gott! :) Men pulsen den är hög!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback