vargjakten

Jag blir så otroligt ledsen när jag tänker på vad det är vi egentligen gör i Sverige nu. Visst, inavelsproblem finns. Och att döda av ett gäng vargar till förmån för nya från öst är en jättebra idé. Men hur hade de tänkt att det ska fungera? Hittills har de vargar som försökt ta sig in och ner genom Sverige inte kommit särskilt långt innan de dödats. Och nu har 29 vargar skjutits. 29 vargar varav flera troligtvis var högst olämpliga att skjuta och ta bort från våran sköra population. Jag undrar bara vem som kommer se till att det här inte går helt åt skogen? Vem tar ansvaret?

Samtidigt så är vi såna hycklare. Hur ska vi kunna begära att andra länder ska bevara sina stora rovdjur när vi gör så här? Hur kan vi ens fundera på att be om skydd för tigrar, snöleoparder och allt vad det är, djur som faktiskt är farliga på riktigt, när vi gör såhär med våra vargar?

Det gör faktiskt ont i mig på riktigt! :(




(okok jag vet att det kanske inte riktigt är samma sak eftersom vargen som art inte alls är hotad... men ändå... attityden är det så jävla fel på)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback