Delfinen som tog sig ur sin bassäng

Jag har väntat på att få läsa om detta på aftonbladet, men det verkar gå trögt med det så jag hjälpte dem på traven genom att skicka ett tips. Själv fick jag tipset från Marie ( http://eiramin.wordpress.com ) som hade sett det på nyheterna där borta i amerikat eller hur det var.

En delfin (inte flasknos, vet dock inte vilken art det är, den engelska informationen som fanns var inte superinformativ ( ;) ) och japanska är inte riktigt min grej) på SeaWorld utanför Tokyo lägger sig på bassängens plexiglas kant, första gången åker den tillbaka ner i bassängen, andra gången ut.

Det man undrar är ju varför den gör så, vilket jag såklart inte kan svara på. :P
Det kan vara så enkelt att den är ny inom träningen och därför erbjuder alla möjliga beteenden i hopp om att få mer fisk. Eller så kan den vara väldigt ranglåg och känna sig väldigt trängd av de andra delfinerna i den mycket begränsade bassängen och därför såg det som en utväg. Eller så finns det någon helt annan anledning bakom det hela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback