Ett kalas!

Nu har det blivit ridning igen i två dagar och imorn blir det mer. Hade bestämt att jag skulle rida Sallemannen men väl där fick jag den glada nyheten att jag fick rida Piri istället! Åh hurra! :D Det var en ren fröjd att få sitta upp på honom igen och det spelade absolut ingen roll att det bara var raka spår som gällde. Tyvärr var vi lite många inne i ridhuset vilket skapade lite kaos men men. Piri var lite stel o ville inte alls jobba på i början men mjuknade mer och mer och det kändes jäkligt bra att kunna få honom så fin när vi bara fick gå rakt fram. Och att få fatta galopp på honom kändes så underbart och det var som att lycka fyllde min själ. Den hästen alltså, jag säger bara det! :) Jag och Amanda var sist in och var ju därför även sist ut, men vi passade på att ta en liten kortis till skrittsväng till baksidan stallet. Lite sol måste man ju få på sig!

Sällan känns allt så bra som när man sitter på Piris rygg. Det går inte att beskriva med ord vilken fantastisk varelse han är. :)

Så idag skulle jag rida Curry istället, eftersom det blev lättast om en annan tjej red Salle. Var ju bara att bita i det sura äpplet o göra det hela och peppa igång sig till en trevlig inställning till honom. Curry-kalas fick han heta från igår kväll tills jag skulle sitta upp och inte ha några höga förväntningar utan bara köra på väldigt basic. Och det fungerade riktigt bra. Han är ju så mysig att ha o göra med så jag bestämde mig för att fokusera på det och ha med den känslan upp på hästryggen. Från start så såg jag till att kräva respons men inga underverk. Bara att han skulle gå fram när jag bad honom osv. Den taktiken fungerade och tillslut blev han så jäkla fin. Lite kvickare bak behövdes såklart men jag kände att det gjorde inget, jag behövde inte kräva mer av honom nu när han knappt är igångsatt igen efter sommarvilan.

Skrittade av honom ute med Lena o Dojjan, Dojjan började såklart bråka rätt omgående men vi kunde helt lugnt bara gå förbi och dra med oss Dojjan. Trodde inte han skulle vara så cool när D bråkade eftersom han är så väldigt ranglåg, men jodå! Och tittade inte på något, reagerade inte på något. Gick bara där o lunkade i sin egna takt, njöt och frustade! Jag vill absolut inte rida honom på heltid igen, men han ÄR verkligen en otroligt trevlig häst. Han gjorde min dag idag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback