Fästingjävel

Igår skulle vi ses i stallet vid 10, sen skulle jag åka direkt till Nordens Ark o där möta upp gamla klasskamrater för en liten tur inne och sen lite chill på kvällen. Det började med att jag hade en fästing som satt nere i korsryggen som vägrade släppa helt. Mina föräldrar fick så snällt försöka gräva ur allt, men efter en timme gav vi upp, en liten bit var kvar men jag pallade inte mer och jag behövde fixa det sista så jag kunde åka, en timme försenad...

Tack o lov var vi såpass många som skulle rida att jag bara kunde åka dit o assistera lite och sen åka vidare mot Arken, men ja... :P Hästarna var överlag snälla igen. Curry har verkligen stigit i mina ögon nu igen, red honom i förrgår och han var så snäll o fin! Han har verkligen varit en pärla! :)

De jag skulle möta upp på NA var lite försenade men vad gjorde det? Jag fick äntligen kolla fejjan genom mobilen liksom! ;) Väl inne i parken började vi med en runda i Lantgården för att sedan gå riktiga rundan. Alex hade aldrig varit där förut så han blev alldeles uppspelt varje gång han såg ett djur, typ... :) Hade fått ett MMS från Karin häromdagen med en bild på en liiiiiiiiiiiiiiiiiiiten liten pudubebis, så det var såklart vårat första stopp i vilda parken. Såg mamman ligga ute i hägnet så vi tänkte att bebis måste vara i närheten, och där vid en sten låg ett liiiitet liitet knyte. Åh så underbar! :D

Mötte upp de jobbande vännerna i varghuset där vi tog oss en glass och såg vargarna slappa i solen. Järvarna bjöd sedan på klädklättring och vi fick vara med och mata uttrarna Sammi och Marja. Underbara små djur det där. :) Sen skulle mamma snöleopard in i sitt lilla bakhägn igen till sina små ungar så då fick vi äran att stå liiiite närmare så vi fick se bebbarna ordentligt. LJUVLIGA! Och Karin fick svaret på varför den vattenkoppen alltid är jätteskitig. En av ungarna tycker om att bada i den. ;) De nya amurleoparderna kom på besök och var riktigt riktigt fina! Pilgrimsfalken ville inte visa upp sig, och berguvarnas bebisar såg riktigt ugly ut! :D Lodjuren som är nya var inte på humör och låg mest bara längst uppe på en klippa längst upp i hägnet. Tigrarna däremot låg så perfekt längst uppe i sitt hägn så det blev några bra bilder där. Tyvärr ville Araxa o Macho, mina kära manvargar, inte visa upp sig först, men till slut fick jag se mina kompisar. :) Och så skulle pandorna och pudusarna få mat, så vi hakade på såklart för att få se pudubebis up close. ÅH SÅ UNDERBAR! Speciellt när den knappt kunde gå och fick skutta som ett marsvin när den försökte springa. :D

Sen bar det av till Hunnebostrand och en mellanlandning hemma innan vi begav oss till pizzerian. Bestämde mig sedan för att köra hem efter en mycket trevlig kväll på vännernas inglasade balkong.

Bra dag måste jag säga. :)
Bilder från NA kommer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback