lugna dagen

Idag tänkte jag ha en slappardag då jag inte gjorde något vettigt alls... Men fy så tråkgit det är? :D

Det gick bra hos vet i fredags. Glenns knöl är troligtvis bara en fettknöl, så jag skulle avvakta några veckor och har den inte växt på 4 veckor så är det lugna gatan om den inte växer långsamt och någon gång blir såpass stor att den stör honom. Hurra hurra! Hon kollade över hela honom och allt såg så fint ut så. :)

På eftermiddagen åkte jag ut till Lindholmen för en promenad längs kajen och lite smoothiedrickande och glassätande. Himlarns najs och det var alldeles lagom härligt där nere vid vattnet. Vi bjöds på show av en sjöfågel (en såndär som man behöver visir på sig om man ska hantera för att de hugger mot ögonen enligt viltrehabskursen) som fångade en ål som den sen käkade upp! Coolers!

Sen blev det en liten jakt på normala linnen, som tyvärr misslyckades kapitalt. Hittade bara långa linnen, vilket jag inte var ute efter.. Suck! Lou och Fidde var sedan helpå min middagsidé så efter lite väntande fick vi ett bord på en uteservering på Linnégatan. På väg dit tänkte jag dock ta ut pengar. Och tänka sig att mitt kort inte fungerade igen!!!! Det hade fungerat i tisdags så jag tänkte att allt var lugnt trots allt. L la ut så jag kunde äta och jag ringde banken igen, som skulle skicka ett nytt... Jag blev rätt sur över det hela för jag hade mindre än en halv tank i bilen och bara 300 i kontanter och tanken var ju att jag skulle åka till Falkenberg på lördagen o se på dressyr. :/

Innan jag åkte hem gick vi dock förbi affären och då provade jag kortet som fungerade igen (i affären, inte på bankomaten på Linnégatan eller den utanför affären) så jag fick ut 300:- till och helgen kändes räddad! På väg hem provade jag att tanka lite och kunde återigen betala med kortet, tror helt enkelt att chipet fungerar men magnetremsan inte! Sjukt störigt men ja, helgen VAR ju faktiskt räddad! :)

Så igår for jag och Kicki ner till Falkenberg för en härlig dag bland hästar och stränder. Jag var otroligt glad över att slippa tävla i den värmen, jag klarar ju av att rida när det är så varmt, men inte med så mycket kläder på mig som en kavaj innebär! Då var stranden härligare och vattnet sååå härligt! Helt perfekt faktiskt. :)


Tror det är dags att rediga lite bilder från igår...

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, jag var inte lite avis på er när ni for till stranden! Huvvaligen vilken jävla värme - helt omänskligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback