framtidsutsikter

Idag hade vi våra sista föreläsningar på hela utbildningen. Det är lite lätt jätteskrämmande kan jag säga. :S

Resten av terminen är det exjobb som gäller och förhoppningsvis blir det precis så bra som jag hoppas. En stor positiv nyhet vi fick höra idag är att vi inte längre har någon deadline för att kunna få överbetyg, vi kan alltså fila på det länge och ändå få 4a eller 5a på det. Tack o lov vad skönt att slippa den stressen!

Jag har ju liksom redan vissa problem med mitt exjobb, får inte tag i rätt personer som kan hjälpa mig att skaka fram lite guidelines på hur tandvalskompisarna bör hållas... Hopplöst!!!

De flesta i klassen stannade kvar efter skoldagen och fikade ihop, hur mycket fika som helst eftersom alla hade med sig något. :P Fyjävlar vad illamåendemätt man blev. Men inspirerad blev jag ändå av att det var lite sådär hejdåsägande till flera av dem. För nu är det dags för framtiden! Min plan är ju förstås att åka till USA i ett år eller så, men då måste saker lösas först och man vet ju aldrig. Så jag började kika på kurser att läsa i höst, inga masterkurser direkt utan bara bra att ha kurser, utöka kompetensen osv. Och fy satan vad mycket roligt det finns! Har dragit ner dem till 13 stycken nu... Att de är många gör kanske inget men man måste ju kunna rangordna dem med... :S

Kikade på några masterprogram också och har nog insett att Uppsala är bästa alternativet. De andra är så väldigt låsta och ovalbara... Eller så plockar jag ihop något helt eget!


Och så har vi de kommande festerna också. Inte ens en vecka sedan var det dystra miner eftersom vårens sittning bara var halvfull, och vi som går ut vill ju ha en hejdundrande sista sittning.. Men så idag får vi höra att den nu är knökfull! :D Woohoo! Fan vad skoj vi ska ha! :)

Sen är det examens"bal", som inte är någon bal utan mer finare fest. Och till den behöver man ju en klänning... Och min vanliga klänningsaffär har väl inga som känns sådär DEN ska jag ha, däremot har jag hittat desto fler på
http://www.pinupgirlclothing.com/ men där har jag ju problemet att jag inte vet om de faktiskt passar.. Och det är ju inte jättekul att lägga 150 dollars eller vad det blir med frakt på något som kanske inte passar...


Men den här är ju så fin!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback