Mina smågrisar

Jag får ofta höra att mina marsvin har hemskt konstiga namn. Jag förstår det egentligen inte alls själv, för vad är okonstiga marsvinsnamn egentligen? ;)

De heter Glenn och Roland, efter Glenn Hysén och Roland Nilsson. Nu skulle man ju kunna tro att jag tycker om fotboll, men det gör jag inte. Jag ser bara på det om jag tvingas, alternativt om Sverige skulle ta sig till typ kvartsfinal eller nåt i något VM eller så. Men när jag skaffade Glenn och Roland så bodde jag ju ihop med mitt ex som tyckte väldigt mycket om fotboll. Så att det skulle bli fotbollsnamn på de små var ju visserligen lite av ett skämt men inte alltför långsökt! Sen så bodde vi i Sigtuna på den tiden och saknade Göteborg, så då är det klart att man tar Göteborgsanknutna namn, ellerhur? Namnen Glenn och Roland fungerar ju bra ihop också.

Egentligen har ju mina små riktiga finnamn, för de har ju stamtavlor och allt. Roland är visserligen en korsning men Glenn är tom ett litet rasmarsvin, den jäkeln! :) Han heter egentligen Gläntans Striking Distance och Rolands korrekta namn är Gläntans Justice. Då är Glenn och Roland bättre tycker jag. De passar verkligen i sina namn, Glenn ÄR en liten Glenn och Roland är tuffare än den tuffaste människoRoland! Så det så! :D

Smågrisarna på gräsrestaurang i somras

 

 

Roland tycker om att kura ihop sig till en boll

 

En av Glenns favvoplatser är hängmattan

 

Nästa marsvin ska heta Ralf, efter Ralf Edström. :) Dessutom heter en kompis häst Zinedine Zidane, är inte det ännu konstigare? ;)


Kommentarer
Postat av: Matilda

De är sjukt söta!



Hoppas inte du ska rida då haha! Du kan väl skicka ett sms till mig 0738150973 så har vi varandras nr och så kan vi höras på torsdagkväll eller fredag förmiddag? :)

Postat av: Plutten

Men duuuu vad söta!!!



Jag är med djurgalen o tycker verkligen inte att det finns några konstiga namn. Vi har fyra katter, jag o min sambo. Dom heter Gabriel (efter ängeln Gabriel) och Brasse, men han kallas Cnatchen (Cnatchen är en väldigt liten sak, och han var sååå liten när jag tog hem honom:P) och sen har vi Akilles (just för att han är en kämpe med en "Akilles-häl") och sist men inte minst har vi Korobov (Korobov betyder egentligen akrtong på ryska, haha! Men det är även ett ryskt efternamn på en boxare. Och boxningstokig som man är så....) Nu fick du lite att bita i, o ser att du inte är så knäpp;)

2010-05-05 @ 14:08:10
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: Lamia - TÄVLING! SCHABRAK FRÅN EUROSTAR

Vad söt den i hängmattan var :D

2010-05-11 @ 13:18:24
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback