Mat, mat, mat, mat, mat och REA!!!

Idag var det en av USAs absolut viktigaste högtider. Nämligen Thanksgiving. Så idag har gått ut på att försöka äta så lite som möjligt fram till middagen då man byter taktik och äter så mycket som möjligt. :P

Traditionen här är att våran familj samlas hos ett par vänner till oss och äter middagen hos dem, och så kommer de till oss på juldagen. För mig var det min första Thanksgiving i USA sen jag var bebis. Inte för att det gör nån större skillnad eftersom jag nästan alltid varit med på middagarna som våran familj och mammas amerikanska väninnors familjer haft tillsammans varje år hemma i Göttelaborg. Förutom de sista åren som jag missat. Men sen gör det inte så mycket om man missar Thanksgiving, för det är precis samma mat igen på julen så vafan. :P

Thanksgiving är alltid på en torsdag, och fredagen efter kalls Black Friday och då är det TOKREA precis överallt. Våran Outlet mall här i stan öppnar midnatt, och folk köar i timtal till de största butikerna och polisen får ha ett helt gäng med folk där för att ta han om trafik, parkering och bara alla horder med människor som samlas. Man ser ju stället från motorvägen och när vi åkte förbi på vägen hem var klockan 21:24 och köerna var redan rejält långa.

Andra ställen öppnar inte riktigt så tidigt, utan väntar till tiiiidigt på morgonen.
Marie har tur, för H&M som hon jobbar på öppnar 5, men hon har ett vanligt 9-18 pass! Gött mos för henne!

Får se om jag vågar mig ut i galenskapen imorn. Nu ska jag nog förpassa mig till sängen och förhoppningsvis inte vara lika mätt fortfarande när jag vaknar imorn... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback