Horror Nights på Universal

I ett par år har jag velat åka till Universal Studios såhär innan Halloween eftersom de då kör Horror Nights på helgkvällarna. De stänger parken som vanligt, sen är det fullt ös medvetslös och så öppnar de en ombonad park som är som ett enda stort spökhus. Det finns Scare Zones och "Mazes" att gå igenom och så är ett par åkturer o så öppna. Man får bland annat åka tåget som annars kör rundturen runt hela Universal o så åker man ut o går ut o går igenom en maze o så. Mazesarna (fin swinglish!) är spökhus, som Gasten på Liseberg fast SJUKT mycket bättre, o man måste inte gå o hålla i personen framför osv. Men det är ingen labyrint, utan man går bara. Men det kan droppa "blod" på en, det kan hänga lik eller kadaver från taket, läskigheter kan hoppa fram på en osv.

Sen när man går genom Scare zones i parken så kan det vara grismänniskor med motorsågar, clowner med motorsågar, clowner med yxor, andra läskiga djurmänniskor, med eller utan diverse vapen, eller vad sägs om en armé med uniformsbeklädda varianter med motorsågar? Fast favvon var nog narrclownen på styltor.. Sjuuuukt bra... :D

Man vet aldrig när var hur de kommer dyka upp heller.

Det var SÅ jäkla roligt. Rob Zombie hade stått för ett av "spökhusen" och då var det dessutom i 3D... Typ hela huset och allt i det. Så jäkla sjukt att bara det var läskigt. Jag vet inte om det var i tågspökhuset (tema Chucky) eller Sawspökhuset, men i ett av dem blev jag så skrämd i början att jag skrek till en sträckning i magmusklerna. Hahaha... :D

Jag har lite filmer o bilder, dock inte så bra eftersom de är tagna med ifånen... filmerna får komma sen, men en bild kanske?


Ingången till Rob Zombies House of 1000 Corpses... Spökhuset med det temat alltså... Det som var i 3D och sjukt bra... :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback