Jävla värme!!!

Åkte ut till stallet idag men väl där så kände jag nästan med en gång att det nog skulle vara för varmt även idag. Vi började bygga om hindrena som stod framme och det var fruktansvärt varmt och kvavt på ridbanan. Så vi bestämde att vi skippar idag med.

Hästarna här vet ju inte riktigt att de inte behöver någon vinterpäls, ffa sötponny har rejält med päls som inte hunnits med att klippa än. Så att tvinga dem att jobba i 30+ med vinterpäls känns inte riktigt OK. Hästarna fick gå ut i rundcorall/vara lösa på ridbanan och ett par av dem fick en härlig kalldusch också. Och vi människor satt o tjöta i skuggan på den lilla uteplatsen under träden.

Tränare Tamara har en hel del killintriger i sitt liv så det blev en del prat om det, och frågor som en hästägare frågade sina Tarotkort om. Det är superintressant att se henne jobba och få höra om korten osv. :) Synd att jag inte hade några frågor själv att ställa. Vore intressant att prova nångång bara känner jag och se vad korten säger. :)

Iaf, dagens lärdom är att inte involvera sig med "kändisar". Huga!

Väl hemma satte jag mig o läste i solen en stund, funderade på att gå ner till poolen men orkade inte. Haha. Latmask. :) I övrigt blev det mest en massa chillande. Imorn är det fredag och vi ska hänga med lite polers, vet inte om vi är här o kör rockbandkväll eller vad vi hittar på dock. Sen på lördag blir det ÄNTLIGEN av. Vi ska på Horror Night på Universal. Woohoo vad skoj! Hoppas jag... Marie har pratat om det i några år nu och jag har velat gå jag med, men är ju aldrig här såhär års.. Men nu! Nu jävlar ska jag bli skrämd. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback