Medborgarplikten och den goda gärningen

Så har jag varit och röstat också. Sådär lagom dagen innan man ska åka härifrån. :P
Jag personröstade för första gången också, i kommunvalet på en kvinna som ville lyfta fram djur och naturs positiva påverkan på våran hälsa. Alla andra tyckte mest bara samma saker kände jag, så vafan. :)

Sen när jag skulle gå från biblioteket där jag röstat, så var det ett äldre par som skulle ut, men damen kom inte åt dörröppnaren ordentligt så att hon kunde hålla den intryckt i 3 sekunder, rollatorn var liksom i vägen. Så jag öppnade såklart dörren, och varje gång man gör en sådan sak så förvånas jag lite över hur glada de blir av att man står och håller i dörren. För det verkar då som om att det inte är självklart att man gör en sådan sak. Jag hoppas att det inte är därför de blir så tacksamma.


Usch.
Nu har jag varit alldeles för PK och goodie two shoes i några blogginlägg.
Får väl ta något i-landsproblem snart, som hur tråååkigt det är att packa och hur svååårt det är att välja vilka kläder man ska eller inte ska ta med till USA...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback