underklädesdjungeln

Idag tog jag tag i mitt behov av nya underkläder och gav mig in till Göteborgs Change-butiker. Jag tänkte att en BH som går att ändra axelbanden på behövs och att de borde ha en som fungerar. Men nä, det hade de icke. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt för underklädesmärkena att göra en rejäl BH, som finns i större storlekar och som fungerar med de större storlekarna, som går att ändra axelbanden till halter eller kryss på. VARFÖR finns inte det? Jag har kollat runt rätt mycket, i både Sverige och USA. Jag har en som sitter där den ska osv, men som inte gör några direkta underverk för formen på bysten och inte fungerar särskilt bra med urringningar. Sen har jag en dålig som fungerar med en halterklänning jag har, men det är inte mer än fungerar. Och klänningen sitter såpass att den hjälper till att hålla allt på plats.

I dag provade jag några till. En var så konstig i storlekarna att jag blev lite matt. Den andra var som den jag redan har fast ännu sämre. Smala sladdriga band, inget rejält som sitter runt och om ger stödet som behövs. Utan som en billig pushBH för småbystade. Gick alltså inte att ha alls. Ens med lite vilja. Helt jäkla hopplöst!

En gång tog jag en BH och sydde om banden så att de låg i kors. Fungerade mycket bra men lite krångligt att få på och av såklart. Tänkte göra så igen, har en BH som jag TROR funkar till det, blir det inte bra gör det inget eftersom jag ändå aldrig använder den som det är nu...


Nåja.
Fick köpt två nya iaf, en vit som jag egentligen ville ha i en mer rosa nyans av hudfärgat men där fanns den inte i min storlek, så det fick bli en vit. Inte perfekt passform men tillräckligt bra tyckte jag. Slog till på en hipster som matchade också, några set ska man väl ha? Sen blev det en grön som satt så jäkla fantastiskt att man kunde tro att den sytts för mig. UNDERBART! :)

Älskar den grymma personalen och de 20% man alltid får som medlem. Gött. :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Trevlig kväll! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback