Adaptationtenta

Hej o hå vilken dag det kommer bli imorgon. Tenta. Första salstentan på flera år, minns inte vilken vi hade som sista salstenta, om det var våren i tvåan eller första kursen på hösten i trean?

Jag hatar salstentor, så otroligt meningslösa på alla sätt o vis. Hemtentor är grejer det. Så mycket jobbigare att göra men åh vad man lär sig hundra miljoner gånger bättre. Det här är dessutom en kurs där hemtenta passat så jäkla ypperligt. Men nejnej. Salstenta är det.

Så imorgon klockan 8:00 drar det igång. Jag är inte det minsta redo men jag har verkligen inte orkat lägga mer tid på det än det jag gjort. Visst hade jag kunnat, men till vilket pris? Magkänningar och migrän var och varannan dag som det var i slutet på förra kursen- nej sjukt ovärt! Det värsta som kan hända är en omtenta eller två. What the fuck liksom, det överlever man.

Jag förväntar mig inte att klara tentan, men gör jag det så blir det woohoo. Just nu känner jag att jag skiter i vilket, för efter imorgon är det jobbiga över. Då ska vi bara presentera vår uppsats på tisdag och sen är det jullov. I flera veckor. Och sen kurs på Kolmården, med min fina Emelie som kommit in på den! Så fabulöst bra!

Så jo.
Imorn går som det går. Sen är det fanimej dags att chilla lite på allvar! :D


En bild på en finfin topi i Masai Mara som påminner mig om adaptationism, som är lite ickegrunden till kursen vi läser nu kan man väl säga...

Kommentarer
Postat av: Sara - En Talanglös Dressyrryttares Betraktelser

Lycka till! Jag önskar vi slapp salstentor också, men Alla våra tentor är sådana. :-(



Vi är icke betrodda tydligen... :-S



Sv: Haha, hur jag klarar mig? Vilja, våld och vaselin höll jag på att säga, men vilja, kaffe och mer kaffe tror jag det stavas. ;-)

Postat av: Sara - En Talanglös Dressyrryttares Betraktelser

Sv: Ja, jätteskönt. Superlättad är ordet för dagen tror jag. :-D Och lite mallig. ;-)



Jag kände likadant inför, men gick helt enkelt på det ämnesområde som jag var mest intresserad av och valde sedan en ny aspekt som jag tyckte lät lagom intressant - och har insett ju mer jag jobbar med ämnet att det är precis vad jag vill arbeta med de kommande närmsta åren i alla fall. Skitkul - och rätt otippat med tanke på att jag inför ämnesvalet kände att "kan inte någon bara GE mig ett ämne så gör jag det bästa av det" :-D

2011-12-16 @ 09:50:52
URL: http://frogstomp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback