Resan påbörjas

Igår var sista dagen i skolan för terminen och den fylldes av redovisningar. Gick helt klart helt OK och det var så SKÖNT att bli färdig. Första terminen på masterprogrammet avklarat (så när som på tentan såklart, som vi inte vet om den är godkänd eller inte, drömde att vi fick tillbaka o jag var 1 poäng ifrån godkänd...) och det är så skönt! Fast lite läskigt hur fort det går. En fjärdedel är förbi. Den första tunga hösten med de tunga kurserna. Det svåra. Nu väntar en vår med roliga och lite mer laid-back kurser. ;) Börjar med 4 veckor på Kolmården och Zoo animal biology, sen tar vi fyra veckor Conservation biology och avslutar de vanliga kurserna med Primate ethology. Sen börjar exjobbet. :)

Har äntligen fått lite svar på mina krokar jag lagt ut på exjobb, och jag har fått ett förslag som låter SÅ jävla intressant och som är på djurparksdjur! :) Ska träffas för möte i januari och hoppas att vi kan spika det hela då. Fick precis höra att en annan djurpark kanske är intresserad av att vara med på projektet så även om jag gör allt för att inte bli alltför hoppfull, så ja, hoppas jag av hela min själ att det här kan bli av... ;)

Nu är det dags att sätta fart, packa det sista och sätta sig i bilen och tuta hemåt.
Resan till amerika påbörjas. ;) Imorgon vid 6:20 går flyget till Amsterdam. Så gött. Snaaaaaart är jag där! ;)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh, jag vill också plugga mera!

Låter gött att åka till Amerikat, det landet måste jag se någon gång.



Sv: Ja, vi fick något liknande, ett bevis att ett barn fick en plats i skolan. Tycker det är viktigare att hjälpa andra som behöver det mer än att själv få och ge massa skräp man egnetligen inte kommer använda. Ha en riktigt god jul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback