Dag 06 – Min dag

Vilken superspännande dag jag haft idag, en sån tur att jag får skriva om just den! ;)

Dagen började bra eftersom jag fick ta sovmorgon. Sovmorgon är (nästan) det bästa jag vet. Jag hatar att behöva gå upp tidigt, eller att ens behöva gå upp en specifik tid. Jag blir superstressad av att väckas av en klocka och mår inte bra av att alltid gå upp tidigt. Och med tidigt menar jag allt före 9, helst 10. Detta beror säkert åtminstone delvis på att jag inte sover som man ska och enda tiderna jag får någon vettig sömn är från efter 5-6 nångång. Ska man då upp tex 8 så blir det inte många timmars sömn inte..

Nog om det! Sovmorgonen idag innebar att jag sov till efter 10 vilket var dunderskönt. Vaknade till några gånger men inte så att jag inte kunde somna om. Låg sen o slappade i sängen med datorn och bara njöt av slappandet. :) Och där låg jag i några timmar med undantag för när jag hämtade frukost/lunch. Gött! :)

Sen fick jag nog på slapperiet och åkte till gymmet. Har haft ett par alldeles på tok för grisiga dagar matmässigt, och jag försöker ju få till 4 träningspass på gymmet i veckan minst, så det var bara o göra, och det tog inte ens emot att göra det faktiskt. ;) Tänkte att eftermiddagen nog blir perfa, brukar ju vara lite folk då men extra lite idag tänkte jag då det vart Super Bowl Sunday idag = i princip hela USA sitter inne och kollar på football. :D

Rätt hade jag också, parkeringen utanför var nästan läskigt tom och vi var kanske, inklusive personalen, 15 pers där inne. :D Jag såg dock matchen under tiden jag var där på en av deras skärmar, tröttnar fort på att bara lyssna på musik när jag springer/går på bandet så att få lite variation där med spel/reklam kändes värt att prova. ;) Fungerade riktigt bra också. Blev en timme totalt med 20 min jogg och totalt avverkade jag 7 km. Kändes riktigt bra när jag blivit varm så att träningsvärken som sitter i från sitsträningen i fredags inte kändes så brutal... ;)

Under tiden som jag sprang fick jag sms från Marie som frågade om jag ville med på bio, så det blev till att skynda sig lite efteråt för att hinna med. En snabb burrito på Chipotle först och sen Tron- Legacy. Jag har inte sett första Tronfilmen men fick en mycket snabb genomgång av vad det hela handlade om. Lite småseg var filmen men ändå helt OK. Lite läskigt att se Jeff Bridges vara ung. :D

Nu på kvällskvisten har jag vart redig och betat av min plugglista som blir allt längre. :P Insåg dock att jag kanske inte kan gå klart rovdjurskursen jag läser pga kurslit jag inte kan få tag i, men mailade kursansvarig så vi får se vad han säger... Blir säkert bra... :P

Spännande dag va?
Kan tillägga att det vart rätt så rejält varmt idag också, har fått ha på takfläkten hela dagen. Och när jag kom ut från gymmet kändes det extra varmt. Och där i solen var det det när jag såg vad tempen i bilen stod på. Det gick ner 4 grader innan jag kom hem, ändå helt ok för att vara början på februari, eller vad säger ni där hemma i Sverige? Den här bilden är till er... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback