Dag 14 – Dessa människor undviker jag

Tar man sig själv på stort allvar om man tycker att några av rubrikerna i den här listan faktiskt tvingar en att verkligen fundera och tänka efter? Just den här rubriken kanske inte tvingade mig till superdupermycket eftertanke för att få något att skriva, men man tänker ju och funderar en del när man spånar på vad man ska skriva.

Jag undviker nog främst tre typer av människor.
Först och främst de som gör mig osäker utan att föra något gott med sig också. Då menar jag såna som får ens dåliga självförtroende att sjunka till botten, men som inte samtidigt är goda vänner som även kan få självförtroendet på topp. Vet ni vad jag menar då? För visst kan man ha vänner som är sådär löjligt bra att man själv känner sig totalt värdelös lite nu och då när man umgås med dem, men de är vänner som också bidrar med allt det goda som vänner faktiskt för med sig. Dom undviker jag inte, utan bara de som inte har den positiva sidan, utan som man bara mår skit av att umgås med eftersom det alltid slutar med att man känner sig som en osäker grå liten mus.

En annan kategori människor jag förösker undvika är de som tar mer energi än de ger, om man ser i ett stort perspektiv. För självklart kan människor i perioder behöva mer energi än vad de klarar av att ge tillbaka, och det är såklart helt ok. Men människor som aldrig ger tillbaka utan bara suger ur en allt man har, de går fetbort. Ibland tar det ett tag innan man märker av att personer i ens närhet är såna, då kan det bli lite jobbigt att hålla sig undan, speciellt om det egentligen inte är något personen gör fel, utan bara att man inte tycker att det funkar att umgås.

Den tredje varianten som jag försöker undvika är egentligen kopplad till de två föregående typerna, i alla fall om man ska se till de personer jag stött på, och det är personer som är väldigt egocentriska på ett osympatiskt sätt. Haha. Går det ihop alls? :D Jag tror att jag menar egocentriska personer med brist på empati. Oempatiska människor skrämmer mig mycket, speciellt de som skiter fullständigt i djur och natur (av någon anledning har jag lättare för att förstå att man skiter fullständigt i de svältande barnen i landet X....). Och eftersom personerna skrämmer mig så känns det ganska logiskt att försöka undvika dem. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback