Dag 25 – En första

Den här första blir första gången jag var på NBA-basket. Det är egentligen en ganska stor grej, för innan det var jag inget direkt basketfan, men det var nog just att gå och se det live som väckte intresset på riktigt. Nu kollar jag på nästan varenda match jag kan och har varit och sett ytterligare ett par matcher. Det är nog min favoritsport att kolla på tror jag. :) Och så är ju min blivande make NBAspelare också... ;)

Man kan ju undra varför vi, jag och pappa, la en massa pengar och tid för att åka o se en match när vi egentligen inte ens var intresserade av sporten. Jag tror inte att min käre far vet anledningen till att jag föreslog det hela och övertalade honom om att det är en såndär grej man bara måste göra. ;) Jag hade nämligen en vän som jag lärt känna på irc, närmare bestämt kanalen #kent, som var ett väääldigt stort Lakersfan. Han hade aldrig sett dom spela live men att se en match låg högt på hans bucket list.

Så jag tänkte helt enkelt att det hade vart sjuuukt kul att göra det innan honom, bara för att jag kunde. Det är väl sån man blir av att vara lillasyster- hemskt retsam.. :P

Sagt o gjort, jag och pappa köpte biljetter till en Clippers-Lakersmatch en fredagkväll nångång runt en jul då jag var här. Clippers var alltså hemma och Lakers borta, men det fick duga. :) Fredagkväll 19:30 är väl inte den optimala tiden att behöva vara inne i Los Angeles, så vi åkte med några timmar till godo eftersom vi räknade med att stå mer eller mindre still på motorvägarna hela vägen dit. Det mest sjuka nånsin är dock att det var HELT tomt på trafik! Det har ALDRIG gått så fort att köra den sträckan förut och kommer nog aldrig göra det igen. Tack vare det fick vi dock perfekt parkering och kunde gå o äta middag i lugn o ro innan matchen drog igång.

Jag minns vart vi satt och jag minns att jag lärde mig hur Kobe såg ut. Jag minns också att det var coolt att se Shaq, även om han tyvärr inte spelade. Men vilken gigantisk människa han är! :O Jag minns dock inte alls hur matchen slutade. Jag minns dock hur kul det var att tala om för min kentirckompis hur jag tillbringat min fredagkväll. Moahahaha... :D

Purple & Gold, gotta love them!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback