Disneyland!

Jag hade tänkt lägga upp några Disneybilder direkt när vi kom hem från Vegas, men så blev det inte, utan de kommer nu istället. Tyvärr var jag ju inte superflitig med kameran (läs telefonen) men några kort blev det ju ändå. :) Våran dag på Disneyland var ganska så perfekt. Vi var ju lite oroliga över att det skulle vara ruskigt mycket folk men väl där insåg vi att så INTE var fallet. På nyårsafton hade de fått stänga biljettluckorna redan klockan 10 på morgonen, dom öppnar 8. Helt sjukt! Men nyårsdagen var helt rätt dag att åka dit. :)

Det började med lite panik, eftersom iphonens inbyggda väckarklocka gått i strejk. Så varken min eller Maries klockor funkade. Vilket inte gjorde så mycket för mig eftersom jag vaknade ändå, desto stressigare blev det i Casa M&M. Men iväg kom vi och väl på Disneyland fick vi parkera på gatuplan i det gigantiska parkeringshuset. Det har ALDRIG hänt förut. Ett mycket gott tecken helt enkelt. Resten av dagen var oehört smidig om man ser till köer och hur mycket folk det var där. En av de folktommaste dagarna vi varit där! Det ligger ju dock två parker där, Disneyland och California Adventure som har ett lite annat tema. När vi märkte att det var lite folk så köpte vi biljetter in till CA också och blev ruskigt förvånade över att det var MER folk där inne. Det är ALDRIG mer folk inne på California Adventure än Disneyland. Aldrig. :P

Nåja. Vi fick gjort allt det vi ville, inklusive att åka favvisarna två gånger. Vi fick sett fyrverkerierna och vi kunde tom åka hem i god tid innan dom stängde. Vi fick även sett Captian Eo igen, en kultfilm från 80-talet som jag ÄLSKADE när jag var liten. Michael Jacksson är med i den, så efter hans död så valde Disney att visa den igen. Det är en 3Dfilm som var ganska banbrytande när den kom, sjukt dyr att göra och omåttligt populär. Och tänka sig att den fortfarande var rolig att se. ;) Jag lyckades även övertala de andra att åka Splash Mountain med mig om vi köpte ponchos. Woohoo! Blöta blev vi dock ändå. Framförallt jag som fick sitta fram. :D


Vi började vid Matterhorn


Sleeping Beauty Castle i förmiddagssolen


Åker Space Mountain


Det är ju Bror Kanin o co som är temat för Splash Mountain, och där borta hittade jag Bror Räv och Bror Björn ute på promenad


I California Adventure och åker California Screamin, den superroliga stora berg o dalbanan. :D


It's A Small World i sina julkläder


Walt Disneys egna favorit, The Tiki Room (inte för det syns på bilden vad det är... men jag orkar inte lägga upp filmen jag tog.. haha..)


Min käre bror i den finaste hatt han kunde hitta i den galne hattmakarens affär ;)


Långben får också vara med på ett hörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback