Ehhh?

Okej nu ringde ögonläkaren jag var hos i fredags och gav mig vidare info... Som kanske inte var den ballaste av infos man fått från läkare.

De hade tittat på mina bilder i teamet och kommit fram till att det såg ut som en cirkulationsstörning i ögat och inte bara något litet brustet blodkärl. Det här var inte alls lika käckt och inte så vanligt på folk i min ålder. Tydligen behövde man ganska omgående göra en mer omfattande medicinsk utredning på neurologen för att kolla upp så det inte ligger något värre och väntar. Så en remiss skulle faxas dit omgående och utredningen göras relativt omgående, inom en vecka borde jag ha hört från dem. Om inte skulle jag höra av mig så läkaren kunde elda på lite.

Sen skulle de även ta nya foton på mina ögon, men med kontrastvätska i blodet så de ser hur cirkulationen funkar där i ögonen. Det skulle ske om 2-3 veckor trodde hon.

Ooookej.
Vet inte om jag ska bli orolig eller ta det med ro. På ett sätt tycker jag att det känns lite spännande faktiskt, jag tycker ju att medicinska saker är ganska spännande. Frågade om min plötsliga totalökning av migränen kunde vara kopplat, men det visste såklart inte hon men det var något jag absolut skulle ta med de på neurologen.

Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Sara

Huu, läskigt men kanske lite intressant också? Jag håller tummarna för snabb undersökning och snabba svar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback