Starstruck!!! (light?)

Hihihihihihihihihihi... Åhhh jag blir fortfarande lite sådär iiiihhhhh när jag tänker på det hela! Och det är ganska fånigt och inget stort så det är kanske lite fånigt att ens bli starstruck, speciellt såhär länge. ;)

De som känner mig vet om att jag ääääälskar Animal Planetserien Whale Wars, som filmas ombord Sea Sheperd Conservation Societies båtar när de följer de japanska valjaktsbåtarna nere i Antarktis och försöker få dem att inte kunna jaga val. De är mina hjältar och bättre "dokuserie" finns inte! så det så! ;)

Ett tag sen postade jag ju klipp från början på förra säsongen när en av de japanska båtarna klöv Ady Gil och kunde ganska enkelt haft ihjäl Ady Gils besättning. Under säsongens gång har jag blivit ganska impad av kaptenen på Ady Gil, Pete Bethune, en mycket entusiastisk man med lite lätt galen blick när han pratar om vilka härliga planer han har för japanerna. ;) Hans hängivenhet och motivation är så väldigt otrolig och han blev snabbt en av mina favoriter på programmet.

Så vad gör man? Jo man hittar såklart hans officiella Facebooksida och klickar på "Like" och vips så öppnas en del av hans värld för en! ;) Han är ganska så aktiv och delar med sig mycket av vad som pågår i valjaktsvärlden och hans framtidsplaner osv. Så det är kul att "följa" honom helt enkelt!

Igår kollade jag äntligen på förra WWsäsongens sista avsnitt, avsnittet där Pete Bethune lyckas ta sig ombord på det japanska fartyget som rammade hans båt. Det som hände sedan är att de tar med honom till Japan där han häktas och så är det rättegång o allt möjligt. Han fick 2 års fängelse men har inte behövt tjäna sitt straff än utan blev utvisad till NZ. Och fastän jag visste precis vad som hände, att han lyckades ta sig ombord och hela grejjen efter, bråket med Sea Sheperds Captain Paul Watson osv osv så var avsnittet så jäkla spännande att jag fick höjd puls. :D Hahaha. :D

Så när jag sett klart kunde jag inte låta bli, utan skrev en liten rad på Petes facebooksida, att jag äntligen sett avsnittet och var så väldigt imponerad. Att jag vill kunna köpa hans bok genast och tackade honom för allt han gör. Och när jag sedan låg i min säng och försökte somna vilket gick åt skogen piper telefonen till och mitt hjärta hoppade över ett hack när jag såg att det var fejjan som sa att Pete svarat på min kommentar! WOOHOO! ;)

Svaret kändes dessutom så väldigt honom, precis som han verkat vara genom säsongen av WW som han var med på. "
Pete Bethune hi lisa. yeah it was an epic day that. larry and i never slept for the days leading up to that mission we were so excited. we felt like a pair of skoolboys doing something nauty. :)"

Haha. Han är så jävla skön! Trots allt som hände mellan honom och SSCS så säger han åt alla att fortsätta kolla på serien, fortsätter säga att de är grymma osv. :) Grym kille det där! Svarade såklart igen, kunde inte låta bli. Det är ju inte varje dag man får en kommentar på facebook från en av sina största hjältar ever! :D

Så nu är jag sjukt pepp på att jobba vidare med att försöka rädda världen från människor och fick kanske en liten masterexjobbsidé dessutom... Hihi! ;)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Nej vad kul! :D Och häftigt, och spänannde!



Sv: Tack så mycket! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback