Dag 29 – Mina ambitioner

Så var det dags för näst sista inlägget i månadslistan. Woohoo! Får erkänna att även om den varit rolig så är jag aningens trött på den. ;)

Det är rätt skönt att känna att det inte bara står helt still i huvudet när man ser rubriken, utan att man faktiskt utan att fundera kommer på några ambitioner man har. Inte illa, inte illa! ;)

En ambition som ligger väldigt nära just nu är att komma i form bättre fysiskt. Jag väljer medvetet att inte ha som ambition att bli smal, för den ambitionen har aldrig fungerat innan. ;) Så jag tränar helt enkelt bara för att få en starkare kropp som orkar mer. Jag är på god väg och bättre ska det bli. Jag har ju precis köp 10 pass till med min PT så innan dom är slut lär jag heller inte kunna lägga ner den här ambitionen. ;)

Mina ambitioner inom ridningen må vara ganska blygsamma jämfört med många andras, men det är ändå ambitioner som passar mig i dagsläget. Jag ska kunna rida ett medelsvårt program (och då räknar jag inte Cprogrammen) på klart godkända nivå. Jag vill inte skriva på klart godkäna poäng/procent för jag vet inte om jag någonsin kommer tävla på den nivån. Jag börjar nämligen fundera över om jag inte kommer bli någon som åker ut o tävlar...

Mina ambitioner för livet är att göra en skillnad. Så väldigt luddigt det är, men svårt att precisera mer än så. Men jag vill att något jag gör ska lämna åtminstone ett litet avtryck för våra djur. Jag siktar på att få ett jobb där jag kan göra skillnad och där jag kan påverka. Jag siktar mot drömjobbet på WWF (eller liknande org iofs) och landar jag någonstans ens nästan i krokarna så blir det grymt.

En annan ambition är att åka tillbaka till Afrika. Nu när detta årets studenter är där nere och man ser deras facebookstatusar värker det nästan i mig av längtan. I needs it!!!


Mina ambitioner är rätt så tråkiga ändå...
Någon som har en roligare ambition på lager?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback