Lyckat x 2

Håhåjaja vad jag kommer ha träningsvärk imorn! Den har redan börjat komma i delar av benen och rumpan. Shit min tränare var hård idag! Varenda övning innehöll något för corestyrkan och vi började med en mördade variant med att ligga på rygg, klämma fast en (tung) boll mellan fötterna, och ha händerna ovanför huvudet med en annan boll, sen lyfta upp benen (och bollen), ner igen och därifrån lyfta upp armarna över huvudet och sen göra en crunch till sittande, och så upprepa hela skiten tills det knappt gick att lyfta fötterna en jäkla centimeter. HUGA! Och armhävningar med ena handen på en av bollarna och sen byta hand mellan varje är inte heller kul. Men säkert effektivt! :P

Men det var ju inte det jag skull skriva om, utan min ridning som nu två dagar på raken gått riktigt riktigt bra! :)

Har ridit Monet och jobbat mycket i skritt och sett till att allt funkar för att sen gå över i lite trav och galopp. Hon försöker alltid fuska med ställningen i nacken genom att gå med huvudet snett och så vill hon alltid fuska med bakbenen genom att gå brett med dem, så det är det vi jobbat med. Sen har vi jobbat lite mot byten också vilket varit väldigt roligt eftersom det fungerat! Woohoo!

Det är typsikt att hon är så himla fin nu och att det känner som att vi funkar ihop nu igen. Inte för att vi vet hur fort hon kommer säljas, men ändå. Sitsträningarna har verkligen gjort mycket för att hitta rätt på henne och på något sätt känns det som att hennes inställning ändrats också. Hon är väldigt mycket mer positiv. Helt klart roligare att jobba då. :) Tamara har varit så nöjd med oss bägge också. Igår sa hon att hon älskar att jobba med mig, dels för att jag faktiskt lyssnar på henne och gör som hon säger. Och dels för att hon alltid har mer energi när vi avslutar ett pass än hon hade innan. Det värmde gott! :)

Nu regnar det igen, så vi får se vad det blir för ridning i dagarna framöver. Jag hoppas dock på att kunna få med pappsen och kameran ut i nästa vecka så att jag kan få lite bilder på oss. Jag har inte en enda och vill såklart ha minst en! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback