sköna vårsommardagar! :)

Dagen idag började sådär lagom bra... Migrän!!! Utvecklades dock aldrig till varken huvudvärk eller illamående, och synfläckarna försvann ganska omgående efter jag tog imigran + treo comp men ändå. Pissigt sätt att starta dagen på kan man säga... :P

Varmt som fan var det också så det kändes lite sådär att åka till stallet, ville hellre åka till beachen faktiskt, har massssssa plugg att göra så det hade varit helt perfekt idag.. Tänkte att vi kanske skulle bli klara fort i stallet och att jag skulle hinna efteråt, men nä. :P

Vi körde inte direkt på högvarv och tog det rätt soft. Varmt som tusan var det, även om det blev liiite bättre allteftersom. Det var annars en helt perfekt dag där ute. Bara och Tamara, ett rejält fågelkvitter, glada hästar och en lagom bris som spred dofterna från odlingarna... Ahhh!!!!

Jag valde dock att inte träna, hade nog inte pallat mer än skritt så vafan.. Istället ville Tamara skritta upp på berget med Monet för att träna upp rumpan på henne inför försäljning, så jag sadlade Dreamy och hakade på. Och idag var det vackrare än någonsin där uppe! Havet glittrade i horisonten och det kändes som att man var på någon slags paradisplanet. Allt är så jäkla lummigt och grönt just nu att man kunnat tro att grönskan man ser där uppe som ligger mellan oss och havet var en djungel. Underbart!!!

Skrittade hem igen och chillade lite innan jag åkte hem och efter lite beslutsångest över om jag skulle orka åka o träna lät jag bli. Jag har FÖR ont i armarna helt enkelt. Kan inte sträcka ut dom utan att kvida lite lätt... :P


Passade på att plocka några blodapelsiner när jag hade släppt ut ponny för lite spring på ridbanan. De små börjar bli mogna nu. SÅ jäkla goda! Det är något speciellt med att plocka och äta direkt från trädet sådär också. Väldigt kladdigt, de är så saftiga att det verkligen forsar juice och jag har rosa fläckar över hela tröjan efter idag. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback