Två veckor av byten?

BLÄ!

Om två veckor åker jag hem. Och jag vill INTE! Inte inte inte inte INTE! Även fast jag faktiskt insett att det finns vissa saker jag saknar (förutom vänner då som såklart saknas). Så nä. Inte alls sugen. Hade mer än gärna stannat längre fast samtidigt är det lika bra att komma hem och komma iordning med saker så att allt hinner falla på plats inför höstterminens start. Nu är det dags för allvar igen. Dags att få sin master. :P

Försöker njuta av allt ordentligt nu det sista o vara i stallet så mycket jag kan osv. Det har blivit mycket Dreamy nu i några dagar och hon har varit så fantastiskt duktig. Det började med ett eget pass där jag skulle motionera henne ordentligt. Jobbade på våran 8a i galoppen med avbrott till trav och ny galopp, och hon äääälskar att jobba och gillar den övningen så rätt som det är så byter hon i språnget! WOW! Utan att jag bad om det egentligen. :) Det var åt det lätta hållet så jag tänkte äh jag provar åt andra hållet med och rent blev det inte men det var INTE långt ifrån! Åh så duktig häst. Avslutade där och då. ;)

Sen dess har vi haft ett par träningar på henne och hon har varit fortsatt superduktig och nu har jag faktiskt fått be om bytena. :) Och det har funkat! Wowwowowow så roligt! Det är liksom första gångerna hon byter. :) Idag blev hon dock TRÖTT för hon jobbade verkligen på riktigt riktigt bra och samlade sig ganska mycket mer än hon brukar och gjort på länge. Men efter 3 fina byten så är det helt ok faktiskt tyckte vi. :)

Åh vad jag kommer sakna den hästen. Helt klart en av mina bästa vänner här i världen.


mitt i ett byte, fast inte ett bytebyte utan ett med trav mellan :)

Kommentarer
Postat av: Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

Förstår att det är dubbla känslor - jag vill iaf hälsa dig välkommen hem och kräver stallbesök! :-D



Förresten, du som befinner dig i rätt land, har du möjlighet att kolla vad Conquer (tillskott till häst med glukosamin och hyalyronsyra) kostar over there, jag har så svårt att googla inser jag för jag hittar inget vettigt alls, men tänkte att du kanske har koll?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback