X Factor

Så har jag varit på min första stora TVinspelning och måste säga att det var riktigt roligt. :) Det var som jag skrev i förra inlägget Simon Cowells show X Factor, första omgången i USA, men det har gått flera säsonger i UK.

Det hela är en variant av Idol, det är sång som gäller och juryn består av Simon såklart, Cheryl Cole som jag tror vann en av omgångarna i UK, Paula Abdul och LA Reid. Det är första gången dock som ett program spelas in med publik med på auditiondelen. Så man visste ju inte riktigt vad man skulle vänta sig, total skit, några mittemellan och några stjärnor...

Vi fick ganska så bra platser måste jag säga ändå. Besviken över ljudet på halva juryns micar men det var ändå riktigt riktigt roligt! :) De flesta som var med var helt ok, en var RUSKIGT ruskigt bra (enligt Simon en av de bästa auditions han någonsin sett) och några så sjukt dåliga. :D Vad sägs om en grupp på 4 killar som enligt sig själva var "harmony geeks" som sen började med att låta som introt till Step by Step, ni vet den där hemska falsetten... BLÄ! :P

Där var även två tvillingbröder, där den ena brorsan var ruskigt duktig och den andra inte lika duktig. Vilket de fick höra också. Men tack vare en rolig twist fick de gå vidare ändå. :) Och så var Ike Turners, ni vet som Tina Turner var gift med, senaste fru med (de var gifta när Ike dog 2007). Lite konstigt för hon sa inget om det förrän hon redan sjungt klart och fått ett nej från en jurymedlem, och jag hade redan tänkt att hon var en variant på Tina Turner. Haha. Hon gick vidare sen i alla fall.

Dagens bästa måste dock varit den här killen. Som hade en "jättefin" koreografi till och som lät ännu sämre live. ;)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Hehe visst är det! ÄR han fortfarande glad för tränset?

Postat av: Anonym

Hej! Jag har nu en tävling på bloggen där du kan vinna ett snyggt Schockemöhle-schabrak i valfri färg och modell! Det enda du behöver göra är att kommentera inlägget genom att svara på frågan så är du med i lottningen!



Klicka här för att komma direkt till tävlingsinlägget:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2011/may/vinn-ett-schockemohle-schabrak.html

2011-05-12 @ 23:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback