mindre ridning = bättre ridning

Bestämde mig för att åka hem i helgen ändå till slut. Finns ingen anledning att sitta o ha ångest över att man inte trivs om man inte måste. Så jag o Glenn brummade hem helt enkelt. Blev mys med vänner i fredags, och igår lite halvmisslyckad shopping i Alingsås, middag på en höstsolig altan och mys med några av fredagens vänner. Jag hittar verkligen inga bra vinterskor. Varför gör jag inte det? Vill ha snygga, bekväma och praktiska vinterskor som man kan gå långt i utan att få ont nånstans. Har iofs hittat ett par kandidater men de är lite dyra... Lite surt att jag inte vet vad jag gjort av mina fabulösa kängor från vagabond som jag haft sen vintern 06/07. De är perf!

Lyckades även boka in lite ridning idag och fick fina Lakris som jag inte ridit ordentligt på ett par år, så det såg jag faktiskt fram emot. Och det var en sån dag då det kändes som att det mesta bara stämde. Började bra på framridningen och sen fortsatte allt bara stämma. Vi jobbade egentligen mest bara med basicgrejer men kvaliteten var tydligen väldigt bra och jag fick helt enkelt "bara" be om mer jobb från honom. Jobbigt var det visst för stackars häst blev mycket mycket trött. :D

Det var kul för det kändes enkelt att göra det som krävdes, jag kände när jag behövde göra något och vad. Och det är kul när man sitter på en häst med lite häftigare gångarter (läs: häftigare trav) och man känner att man får till allt så att den häftigare varianten kommer fram. Wow liksom! :) Både jag och Lena skrattade lite åt mig också, för att det går så bra med ridningen nu när jag rider så sällan.. :P Vid ett tillfälle utbrast hon till och med "JÄKLAR vad duktig du blivit" när jag fick till den där häftiga traven.. :P Så roligt! Men åh vad sugen man blir på mer häst! :/ Tur att jag får rida nästa söndag också. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback