Änglarnas stad

Idag fick ännu en fin vän vandra vidare och bli ängel. Det var katten Tarzans tur att bli ängel och vaka över oss från en annan dimension. Tyvärr var det lite oklart vad som felades honom, eftersom han kunde vara en väldigt knepig katt, men tack o lov var veterinären (enligt rapporten jag fick) en riktig pärla. Det är sällan man hör att veterinärer faktiskt säger avlivning om de inte är helt säkra på att det är enda vägen, de kan föreslå det, men sällan säger de rakt ut att det är det de anser bäst. Hon hade tydligen själv sagt att såhär brukar hon inte göra, men att hon kände att F & L behövde få höra att det var ett okej beslut, troligtvis det enda rätta beslutet för just dem och deras situation. Jag blev faktiskt lite tårögd när jag fick höra om det, för det är enligt mig otroligt starkt gjort av veterinären. Att kunna känna av läget såpass bra och våga stå för det man tycker i ett klimat där man ofta inte "får" säga avlivning är guld värt.

Finaste lilla Trasan. Nu slipper du allt vad det var du led av, både stressen och det andra. Vaka över din familj och så ses vi på andra sidan. Vila i frid finaste du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback