Parken Zoo

Det har varit en ganska intensiv tid nu det sista, men för egen del börjar det lugna ner sig, förutom att det är total full rulle hela tiden. Nästa vecka ska jag på kurs på Nordens Ark tis-tors och sen åker jag nog upp till Eskilstuna för att finnas på plats när de har höstlovsöppet.
 
Det jag fått lära mig av allt det här är flera saker, och det är ju alltid bra. Det jag kanske framförallt tar med mig är hur man inte har någon kontroll alls över saker man skriver och lägger ut på internet. ;) Min svägerska Marie bad mig skriva en liten text för att förklara läget. Hon la upp det på sin blogg och länkade på facebook. Den spred sig sen som en löpeld mer eller mindre. Nu har inlägget ca 1400 läsningar. Även min handledare och en lärare från Skara har delat inlägget. Det kändes dels grymt som fan, men även rätt överväldigande. Visserligen hade jag bara kunnat be Marie ta bort inlägget, men ändå. Man har ingen kontroll!
 
En annan sak jag tar med mig är hur läskiga människor kan vara. När man läser kommentarer på PZs facebooksida blir man riktigt mörkrädd. Folk skriver öppet att de vill att antingen bara djurparkschefen, hela ledningen, eller alla som jobbar där, ska dö, avlivas, mördas och allt vad som står. Det är helt sjukt. Att de tror att det är ok? Sen utöver det blir man anklagad för att vara köpt av PZ när man försöker förklara hur arbetet i djurparker fungerar, och varför det fungerar så. Kul kul.
 
Jag har nog inte så många läsare här som inte känner mig, så om ni undrade något antar jag att jag redan hade fått frågan. Men om det är någon som funderar över något om djurparker i allmänhet så svarar jag mer än gärna, handlar det om PZ så svarar jag så gott jag kan.
 
Här hittar ni mitt inlägg på Maries blogg:
http://eiramin.wordpress.com/2012/10/18/parken-zoo-och-kalla-fakta/
 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback