ett diplom för mitt deltagande

den här helgen var sista helgen i våran VULK, och som vanligt så är det såååå tråkigt när kurser tar slut. för man har såååå roligt o så är det alldeles för kort tid. ska iaf åka iväg o se en av dom rida på torsdag tror jag, hon rider ju på ridskolan som ligger allra närmast mig (tar 6 min att köra om jag inte minns fel) så vafan! :D men nu har jag alltså ett finfint diplom där det står att jag är Ungdomsledare. hurra! jackorna hade dock inte kommit än, men men, får stå ut i någon vecka till (o sen är det ändå för varmt för att använda dom :D).

i fredags sov jag hos tekla eftersom hon var iväg på utställning med hunden. tvingade med mig daniel ut först, red tiiu o han fick rida också, sen herda o så intag. skjutsa hem daniel, fixa mat o försöka bli trött o sova så jag skulle orka gå upp 6:15 för att fodra o släppa ut odjuren innan jag absolut senast klockan 7:45 kunde åka mot uppsala. o det är så mysigt med hästar på morgonen, även fast tidiga morgnar är det värsta jag vet... alla skötte sig jättebra, förutom fölisarna halinka o aarven som inte skulle följa med mamma in i hagen utan fortsätta ner på vägen.. :P

men jag kom iväg i god tid! wow! :D

daniel tog iaf bilder när jag red. blev inte så bra med herda eftersom det blivit för mörkt, men vafan. här är några av bilderna ändå. jag är nöjd också. fick inte igenom henne alls så bra som det kan gå, men skit i det. hon går bakom lod också, men det skiter jag i eftersom det jag vill har är sänkt nacke o stöd på bettet, när det gäller huvudet då. sen så trampar hon på ganska bra o kommer upp bra med ryggen. även om detta inte blev några bra bevis för det. :D men det är skoj att kunna jobba på det sista innan jag flyttar iaf. :)

image58

image59

image60

sen ibland går hon ju fortfarande upp o då blir tyglarna för långa o händerna hamnar åt helvete.. :P
image62

jämför med detta, från i höstas
image63

Kommentarer
Postat av: SaraMara

Hon ser jättefin ut! Vilket bra jobb du gjort tjejen! :-))

Postat av: lizan

fast jag har ju inte direkt jobbat för det.. haha.. på ca 2 månader har vi inte ens satt fot på en ridbana tillsammans och allt är tack vare bettet. :D

fast hon är ju onekligen fin på bilderna o det är kul att skillnaden man känner verkligen syns också! synd att hon inte är oknäpp o till salu! :P

2007-05-06 @ 22:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback