flytt, tävling och första veckan i skara!

nu har jag sådär mycket o skriva igen!

flyttade mina grejjer upp till skara i fredags. snälla fia och daniel hjälpte till o det gick ganska så smärtfritt alltihopa faktiskt! lägenheten var dock lite skabbigare än jag kom ihåg men skit i det. den är ju inte skabbig, bara lite saker som egentligen borde fixas. jag och grisarna flyttade upp i måndags och då fick jag mig ett psykbryt och ville inte alls! skruvarna till stora bordet låg inte packade med bordet, så jag fick inte på benen = inget bord. nya soffbordet gick fan inte att skruva ihop utan skruvdragare, och det hade jag ju såklart inte tagit med mig. allt kändes bara dumt o jobbigt och jag ville bara gråta o åka hem igen. dagen efter fick jag iaf låna en skruvdragare och livet kändes lite lättare och jag har kommit iordning med det mesta utav det jag tagit med mig iaf. alkoven är typ som den ska vara och soffbordet fungerar bra o sådär. måste bära ner lite lådor till källarn, få upp bordet såklart, hitta någon lösning till hur jag ska ha mikron i köket o lite andra småsaker, sen har jag nog koll på livet igen!

Glenn o Roland bor i hallen, vilket på ett sätt är bra, men på ett annat inte alls bra. Det är rätt mörkt där ute och det känns som att dom får för lite dagsljus... men samtidigt så finns det egentligen inte plats för dom i stora rummet heller... nur är det ju inte sååå många veckor kvar av terminen så dom överlever nog tills vidare, men får se om jag får försöka hitta en annan lösning till hösten. men det som är bra med hallen är ju att det finns en dörr att sätta på ut till hallen, så att om jag inser att dom stör för mycket när jag ska sova så kan jag stänga bort dom! Roland trivs ganska bra i nya buren, Glenn är mest rädd. Allt är som vanligt med andra ord! :P

Bilder på allt kommer sen när jag kommit till rätta med allt!
Det känns väl helt ok nu när min första vecka i skara i princip är slut. Skönt att ha en timme längre att sova på morgon men jag har varit alldeles för lat med att inte gå till skolan utan ta bilen... har bara inte orkat gå upp! Skärpning! Måste verkligen få hit cykeln med. Igår var det ju pub också som det var tänkt att jag skulle gå på med förfest hos larssonarna. men jag hade verkligen 0 lust eller ork, så trots snälla telefonsamtal från dom så sket jag i det hela. :P jag blickar framåt mot nästa vecka istället! ;)

Ska även bli väääääldigt skönt att få komma hem igen imorn också. Till ett stort hus som inte är lyhört och med ett stort kök och induktionshäll på spisen! :P och ett ica maxi!!!!!!!!!! Här finns bara två små skitica som är dyra, ett willys (gillar inte willys) och såklart coop forum som är apdyrt. jag vill ju ha maxi jag! :P

I söndags var det ju även dags för tävlingsdebut för mig och dressyrdebut för mejram! Var sjukt nervös hela veckan innan och ville inte alls vara med. Illamåendet gick över till att vara gråtfärdig och jag hade verkligen lust att inte vara med alls. men men. vi hade massa hjälp med oss och kom till munkedal i alldeles lagom tid. framridningen gick sådär, liten bana och mycket hästar gjorde att jag fick svårt att fokusera, och mejram skulle mest gå runt o glo på hästarna som skrittade på vägen utanför.. suck! hon gick heller inte fram för skänkeln och tryckte mot innern och det kändes allmänt skit! galoppen var total katastrof och jag fick inte plats att försöka göra något åt det heller. men så går det! Våran tur in på banan och hon var iaf lite mer fram precis då. dog sedan lite men traven o skritten gick ändå helt ok! fick inte till vägarna helt vilket störde mig, men ändå! sen kom galoppen som såklart inte alls var bra, men jag kände mig ändå nöjd när vi var klara! Protokollet hämtades och fram till galoppen var det jättebra! 6or förutom serpentinens övergångar som var en 7a (och då var det ju inte jättelängesen vi inte kunde göra en skritt-trav i form) och en 8a på fria skritten! :D sen blev det ju 4or och ett par 3or tror jag, och det drog ju ner på allmänna intrycken också såklart, så det blev inte mer än dryga 49% men jag var ändå nöjd!

Till andra klassen sket sig allt. Jag hade ingen ork, mejram hade ingen ork, vi fick hela tiden olika besked på när nästa klass skulle starta, och ja det blev bara pannkaka. Hon hade 0 bjudning och har hon ingen bjudning alls så går hon inte rent, hon är dock inte halt och har inte ont nånstans vad veterinärer kan se, och det försvinner ju HELT när hon väl går fram och hon får ett riktigt fint steg. Men domarn ville helst utesluta oss... pratade med Lena som sa åt mig att inte titta på protokollet, så emma fick hämta det och så rev vi sönder det och stampade ner i en vattenpöl. lagom pubertalt men inte för att jag på något sätt är arg på domaren utan bara för att lägga hela grejjen bakom mig. Domaren är dock den domare som fick Lena att sluta döma, så han är inte helt kul ändå. Iaf så skrittade jag av mejram gråtandes, mest för att alla spänningar släppte, men bestämde även att vi i fortsättningen ska hålla oss till en klass, iaf ett tag framöver! Är ju faktiskt nöjd med LC:1an och där finns myyycket att hämta också! Får vi till det så bra som vi kan så kommer % gå upp MYCKET! :)

Men så tror jag inte att jag har råd att tävla mer i vår... insåg att jag inte betalat räkningen för nordens ark och uppsalaresan vi gjort i skolan, och bara den är 2-3 tävlingars budget... så vi får se...


Nu ska jag föröska sätta mig o plugga lite på immunologiuppgifterna vi har att göra, både den jag och marie gör om stress, och den vi har i basgruppen. sen tänkte jag även gå igenom dagens cellandningsföreläsning och läsa allt om det i biology och sen avsluta med att få gjort PBLuppgiften, som såhär i efterhand känns ganska korkad... hade vi formulerat lite bättre frågor hade dagens föreläsning svarat på allt vi behövde veta! Gött mos! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback