hästsammanfattningen

de sista dagarna i stallet har flugit förbi! har ridit ut på mejram med diverse människor och hon är alltid lika söt! förutom när jag skulle ut helt sjäv! tänkte att vi tar skogen för där har hon vart så lugn, även med bara karin o daniel i släptåg. men tji fick jag! snacka om stressad häst! :P fick några härliga galopper över fälten bakom ridhuset också en dag med krasse o hanna. åh så underbart det var! hon är en sann pärla min lilla tös! :) när vi i lördags red ut med åsa och fia och behövde gå hem själva från där åsa har hästarna på bete undrade jag lite över hur det skulle gå, att fortsätta helt själva och gå genom gården hon tycker är så fasligt läskig, men hon funderade inte ens över det utan stegade bara på hem! :)

lasse fungerar bättre! fick till ett helt ok pass i torsdags, hanna och åsa kikade och åsa pressade mig att orka sitta ner mer o mer och stundtals kändes det faktiskt helt ok! frågan är bara hur fan man kommer till BRA ridning när man skumpar så? får se hur länge jag orkar med honom! ;)

har jobbat en del också, med städ o grejjer och fy så lång tid allt tar! men kul ändå att gå runt o pyssla! det är så kul när man gör saker där man ser resultat också, som tex att städa ur alla krubbor o sånt! men slitit också! speciellt som jag i torsdags då lyckades vara där i 14 timmar... morgonfodring, utsläpp, lunch, städa, måla, promenera med basilika, promenera med salmiak, rida mejram, rida lasse.. o så ska man hinna äta lunch och fika också! ;)

kommer sakna mina skrutthästar när jag är borta, men förhoppningsvis så får jag ju ridit lite där med! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback