extreme home makeover?

Så nu har mitt sommarlov börjat! tyvärr! för jag hade gärna jobbat o fått lite pengar. men men. :P
sista veckan i skolan var rätt skoj o det var rätt trist att lämna det! vilket ju känns rätt positivt! :) måndag o tisdag var det redovisningar om våra praktikplatser och jag var allra sist. tyvärr frågade inte folk det jag ville att dom skulle fråga, haha. dom jävlarna! :) sen på onsdagen var det bara PBL och torsdag o fredag var det redovisningar på mikrobiologin. gick förvånansvärt bra och var förvånansvärt kul! men hela den kursen var ju skitkonstig, kursansvarig var ibland helt sjukt bra, ordning o reda med både positivt och negativt, skämtsam o rolig och verkar vilja ha kul. i nästa är hon bitchen från helvetet när det kommer till att folk var sjuka eller så vid obligatoriska moment. gjorde det hela jobbigt! fick tillbaka tentorna också, biokemin var kul, hade bara missat två ynka poäng! gött mos änna! :D mikrobiologin hade jag 40,25 och max var 49,5. och då hade jag inte pluggat NÅGOT ALLS! haha. yeah! :D

har börjat fundera mer o mer på lägenheten och hur man ska göra med den, måla o möbler o sånt. var iväg till ikea idag med mamma o köpte gardinstång o gardiner. och ett nytt underlakan eftersom det jag köpte sist är för litet, lyckas aldrig få det rätt! och nu när jag tänker efter så skulle jag säkert behövt ett större än det jag köpte ändå.. får kika på det.. helt hopplös är jag! gardinerna blev efter mycket funderande ett blått härligt tyg o sen vita genomskinliga med mönster att ha utanpå, så dubbla stänger då. tror det blir skitbra! provade lite soffor igen också och jag vill så gärna ha min bruna karlstad.. men frågan är om man klarar sig på en 2-sits eller om jag "måste" ha en 3? känns så onödigt att köpa en 2, för om man flyttar till större kommer man ju vilja ha en 3 o det kanske inte finns plats för en 3 + 2... hmm..

sen funderar jag angående bokhyllor o sånt, funderar på att ha kvar den jag fick med lägenheten och piffa upp den lite bara.. vet dock inte riktigt hur, måla om, sätta på dekorer, tapetsera den bakre skivan... det får inte bli för mycket men frågan är om det inte är lättare att bara köpa något nytt ändå.. måla om är rätt jobbigt ändå... byta handtag tänkte jag med men det räcker nog inte att BARA göra det... har ni några tips?
image190

och så funderar jag över hur jag ska göra på hela den väggen.. först ville jag ju byta plats o ha soffan där o TVn på väggen mittemot där soffan står nu, men så insåg jag att tv-jacket sitter på den väggen där TVn är nu, så det blir jobbigt att inte ha TVn där.. då tänkte jag iaf ha tvn i mitten o så två smalare bokhyllor på sidorna.. så kan jag ju göra nu med men som sagt, så måste man köpa nytt. dessutom så hade jag behövt få plats med marsvinen på den väggen också, iaf kortsidan på buren, eftersom de får alldeles för lite ljus i hallen.

hallen är ju nästa projekt, om jag flyttar ut marsvinen kommer det ju bli helt tomt där, hur kan man möblera en mörk liten hall? spegelväggen kommer ju ner inför målandet och lär inte komma upp igen... tyvärr är det ju skitsvårt att få bra bilder på en hall, men här ser ni lite. någon som har några tips? kanske någon bänk längs väggen? vafan vet jag...
man ser lite av spegelväggen, till höger är badrummet så där är det ju en dörr, som öppnas mot fotografen så att säga..
image191


här ser man istället slutet på spegelväggen och mot dörren.. på vänstersidan är garderober.
image192

o så det här med att måla. bläää... ta ner en massa jobbiga saker, tejpa o papper o måla i skrymslen o vrår. hu så tråkigt! dessutom så måste jag nog fixa lite med taket, i kanterna längs med väggarna så är det lite flagat o fult, så det måste ordnas, vet dock inte riktigt hur man gör, men det löser sig nog! :D frågan är bara om jag kommer behöva måla hela taket om jag börjar där? :S

give me your best tips! :)

Kommentarer
Postat av: Marie (eiramin)

Det e måndag o min hjärna har inte börjat fungera efter helgen ännu.. men återkommer när den börjar fungera igen! Over and Out!

2008-06-03 @ 03:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback