sämsta jullovsstarten

jesus amalia vilken fruktansvärt stressande jullovsstart!!!!!
det började i torsdags efter att jag åkte hem från Skara. Eller egentligen började det I Skara, jag packade ihop mig o körde till Frida, då var plötsligt bagageluckan fastfrusen... Hopplöst, men helt ok! Sen kommer jag hem o inser att mitt däck som inte mår så bra har pyst igen... Åker till macken o fyller på o sen stressa i Alingsås för att hämta Maries paket o kalendrar till mamma o sen iväg till Lerum för att köpa hö till mina små grisar. När jag är hemma igen kollar jag däcket igen och då har det redan pyst ut en hel del, normalt sett brukar det ta lite tid.... Nu började paniken komma...

Väl hemma blir det bättre igen eftersom jag får upp min bagagelucka! Tar ut packningen som låg där bak o la i höt istället o går in för att få total panik och psykbryt pga däcket. Efter en hel del hyperventilerande och gråt kommer vi fram till att vi får ställa på pappas bil o så tar jag den till Sandra med grisarna... En vän skulle köra mig till flyget och sen få låna min bil medans jag är borta, så jag säger att hon får gärna göra det fortfarande men får då laga däcket vilket hon tycker är helt ok. Tur det! Men långt till nästa problem är det inte, för nu får jag inte längre upp bagageluckan på min bil och där i ligger höt numera... Får ringa min vän igen o höra med henne om hon inte bara kan laga mitt däck utan även åka o lämna höt om hon får upp bagaget eller åka o köpa nytt, vilket hon tycker är helt ok det med! Tur man har vänner!

Kommer iväg till Sandra tillslut och får packat upp allt hos henne. Nyfikna söta råttor och en supernyfiken Ebba! Glemmpan o Rålle verkade finna sin ro med en gång som vanligt. Skönt att ha Sandra som man litar på som de får bo hos! Tack igen Sandra!!!!! :D (PS, om du inte vill/kan köpa mer salladskål älskar de även broccoli :D)

Sen iväg och hämta K o så åka o handla till min kära familj o sen hem, få i sig lite mat och packa... Vi var hemma 23:30 eller nåt i den stilen, o behövde åka hemifrån 4:30 dagen efter... HÄRLIGT! Men resten av tiden gick utan större problem och jag fick sovit hela 1½ timme eller nåt sånt.. Alldeles lagom? Hmmm kanske inte.... Kom iväg till flyget och fick där checka in i businesskön tack vare att pappa bokade med sitt bonuskort och inte mitt. Där började problemen igen, hon kunde bara ordna mitt första boardingkort- det till Paris, inte det från Paris till LAX. Dock fick väskorna åka hela vägen tack o lov, o jag hade 1h45min i paris ändå så. Fast man kan ju undra varför jag trodde att det skulle gå smidigt?

Vi får en sen start från Landvetter och blir 30 min sena in till Charles de Gaulles. Sen får man hitta ut från terminalen o stå o vänta i 10 min på bussen som ska ta mig till rätt terminal. Då är man ju "ute bland folk" och att ställa sig i en check-inkö för att få mitt boardingkort kändes inte riktigt aktuellt. Så jag ljög lite för killarna som släppte en vidare in mot terminalen o sa att folk sagt åt mig att jag skulle få mitt boardingkort vid gaten. Jag hade faktiskt papper på att jag var incheckad, bara inte fått boardingkortet... Tänk att det funkade! Sen fick jag ta ett tåg till rätt ände av terminalen och sen tog det stopp! Säkerhetskontroll utan boardingkort är inte möjligt nämligen. Lite panik hade jag för planet skulle gå om 20 min men där fanns tack o lov en transferdesk precis brevid o jag blev först i kön. De som redan fick hjälp där var dessutom precis klara och sen tog det inte mer än en minut tills jag hade mitt boardingkort! Woohoo! Fick sen gå snabbkön i securityn tack vare att det stod att jag var platinumkorthållare på mitt boardingkort! :D

Kommer fram till gaten där jag får reda på att flyget är lite försenat, inte helt oväntat med tanke på all snö.. Hann precis sätta mig o andas i två sekunder o samla mig lite innan vi fick boarda, fick återigen gå på i snabbkö tack vare platinumkortet och hittade snabbt min plats nästan längst bak. Ytterligare lite tur senare så stänger de dörrarna till planet och jag har ingen granne! 3 säten, jag vid fönstret och en tjej vid gången, ingen i mitten! Grymt jävla gött mos!

Sen kom oflytet tillbaka.. Tiden går och vi taxar inte ut... Sen försöker vi taxa ut men blir fast. Kapten går på och säger att det nog frusit lite i grejjerna, men att det nog skulle vara snabblöst, vilket det var.. Sen börjar den långa väntan. Vi skulle startat 10:45, sen blir budet 12... Sen säger han att om 5 min går vi till avisning och 5 min efter det borde vi få starta, en timme senare lyfter vi, klockan 13:45, dvs 3 timmar sent.........

Resan sen gick bra. Jag sov mer än vanligt, hade min virkning med mig och såg två filmer. Egen TV i stolen framför och helt sjukt många filmer att välja på! Framme i LA var kön till imigrations helt löjlig, gick rätt fort för turisterna men citizens/residentskön gick så långsamt att det fanns inte... Och när jag står där i kön så hör jag mitt namn ropas upp bland ett gäng andra namn och att jag ska prata med AirFrancepersonal vid bagageutlämningen... Går dit när jag väl kommit igenom imigrations och får reda på att min ena väska inte lyckats komma med flyget. Hur lyckas de med det? Bägge väskor hade prioritytags och åkte samtidigt. Vi var 3 jävla timmar försenade från CDG. Klantarslen kände jag men hoppades att det var rätt väska som kommit med. Hade för ovanlighetens skull INTE packat lite i varje väska (brukar ha minst en av allt i bägge väskor) utan i princip allt i ena. Och jo, självklart var det den som inte kommit med....

Får reda på att allt gått bra hemma med däck, bagagelucka och hö, men den lyckan varade inte länge heller. Stackars K hade fått punka hon med, vet dock inget mer om den historien...

HOPPLÖST!!!!!


Var iväg o shoppade lite idag helt solokvist eftersom alla övergav mig. :D Fick handla "nödvändigheter" för 100 dollar eftersom väskan inte kom. Jag hade dessutom inga kläder eller smink eller nåt. Lånade Maries smink och tog på mig mina nytvättade flygkläder för att ge mig ut. Precis innan jag ska åka kommer dock väskan, men de kan ju inte veta att jag inte redan åkt o shoppat så vafan! Blev en tur till GAP där jag köpte ett par manchesterbyxor o en luvtröja. På kvällen åkte jag o mamma till Target där jag köpte trosor, strumpor och en massa småsaker som tandkräm, handkräm, ansiktsvåtservetter o lite annat sånt som kan vara bra att ha och som man skulle behöva om man blev utan sin väska. Hoppas bara de betalar allt! :D

Tamara ringde när jag varit o shoppat det första o skulle ut till stallet så jag åkte dit o höll henne sällskap medans hon försökte klippa lilla Snowball som har tjockare päls än jag någonsin varit med om! Det gick alltså sådär fastän hon hade 3 olika klippmaskiner och 5 olika skär... :P Gick o kramades på alla mina älskade hästar och alla reagerade på min svenska, eller så ville de bara ha mat vem vet. :D Eller så är de bara helt underbara och sociala hästar. Belle kom in på en gång men det är Rhi som är den riktiga kelgrisen. Gick in till henne och sen ville hon inte släppa ut mig. Åh denna underbara bjässe till häst! Fick bokat en lektion imorn och jag får dessutom välja häst, vet bara inte vilken jag ska välja! :O Underbar kväll i stallet, vi var som mest 4 pers där bara- alldeles lugnt o skönt! Vädret var helt fantastiskt också, som en perfekt sommarkväll i Sverige!

Sushi till middag och lite pumpaglass och ginger snap B&J till efterrätt. Dessutom har jag överlevt till efter klockan 22 på kvällen och får nu gå o lägga mig! Wohoo! Trodde inte jag skulle klara mig hela dagen, var uppe flera gånger inatt o kunde inte sova efter 5:45 då jag gav upp...


Härlig start på jullovet eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback