katten utan huvud

Igår fick jag rida igen det jag missade förra helgen när jag åkte med Lina till tävlingen. Lilla Mejram var så söt så söt som vanligt och det kändes som att det skulle bli ett bra ridpass! Men först så blev det lite tji fick jag! Hon var pigg pigg pigg pigg PIGG och med pigghet kommer koncentrationssvårigheter för henne. Om ni sett Vänneravsnittet när Pheobe och Rachel ska ut o springa ihop- så tänk Pheobe! Eller förresten, ni kan få se det här så alla vet vad jag menar... ;)




Försökte låta bli att bli frustrerad för det vet jag att det inte hjälper och försökte istället lösa det på sätten som brukar gå bra, tog en låååååång galopp i slutet av uppvärmningen- blev lite bättre men inte bra... Fick koncentrera mig själv på att bara rida vidare och inte bry mig om att henne typ... Sen skulle de såklart börja bygga hinder, tack o lov inga som stod i vägen så vi lyckades fokusera förbi det med lite mer galopp och äääntligen började det släppa. Högergaloppen var väldigt rolig att rida eftersom hon inte gjorde ETT ENDA skutt och de 3 sista avbrotten var faktiskt i någotsånär bibehållen form! :D :D :D Underbara lilla häst! :D

Sen tuffade hon iofs på lite snabbt, men ACK så ljuvlig hon var att rida! Skitsamma att den sista temponerdragningen inte fungerade riktigt. Hon hade kraft i steget och var i övrigt med på noterna till 100%. Jag njööööööööööööt o red runt o längde lite här, mindre volt där, lite sidvärts, en till längning osv. Jag ville verkligen inte sluta rida och råkade dra över lite på tiden och var samtidigt så SUR över att inte en jävel såg oss! :D Men så är det väl jämt?

Idag ska jag tyvärr rida Farin istället eftersom det är så få som skulle ut idag så det fanns knappt en person till varje häst... :P Men imorn blir det lilla skruttan igen. :) Och dagens bonus är att jag dessutom får rida Fia eftersom Åsa är borta hela dagen. Woohoo! :D


Sen hittade jag det här på läktaren när hopppningen var igång. En huvudlös katt! :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback