allt på en gång

Så mycket har hänt att jag inte orkat blogga. :)
Jag har troligtvis fått sålt min lägenhet. De la handpenning men kontraktet är ju inte påskrivet så jag vågar inte ropa hej förrän det hänt. Överlåtelseansökan är inlämnad så det är bara att vänta. Skulle inte tro att de bangar nu, men ja. Ihhk. Ska flytta ut på torsdag så det är snabba ryck... :P

Har anmält mig till dressyrtävlingen den 29e också, som är SKITSNART! Red två pass förra veckan, som inget av dem var särskilt uppflyftande. Delade privatlektion med Maja i lördags och visst fanns det ljusglimtar men formen satt där inte. Men jag får lita på att vi hittar rätt på de pass vi har kvar och så får jag fokusera på att vissa andra saker som ingår i programmet fungerade väldigt bra- serpentinerna med övergångar vart bra flera av dom, flera galoppfattningar och avbrott blev också bra. Det gäller att jag har is i magen på högergaloppen bara och inte fattar innan vi är redo, vi har till mittbokstaven på oss, det måste jag utnyttja.


Så istället för att fixa o dona här hemma inför flytt på torsag så fyller jag i en lista som Matilda postade på sin blogg (
http://showjumper.blogg.se/), o jag älskar ju listor så... ;)


Du heter: Lisa
Smeknamn: Inga, förutom möjligtvis lizan...
Låt som när du är ledsen sörjer till: Finns alldeles för många för att rada upp här.. :D
Beroende av: Glass glass glass i stora lass lass lass ja jag är galen i glass! Jag mår inte bra om jag inte får äta glass rätt ofta och så min dator då, den är jag smått beroende av.
Vad tror folk om dig? Det beror nog på vilka "folk" är. Beroende på i vilket sammanhang folk lärt känna mig, så tror de nog ganska olika saker. Men en sak är nog att jag är en lat slacker, när det egentligen handlar om psykproblem.
Stämmer det? Mycket av det folk tror stämmer säkert, och visst är jag en lat slacker också, men just den biten stämmer ju inte alls ändå.

Vad får du oftast komplimanger för? Vilken svår fråga, det beror ju också på! Men mest är kanske mina vänner som säger att jag är bra? :D

Hur imponerar man på dig? Jag blir såklart imponerad av personer som är riktigt duktiga på något, men mest imponerad blir jag när folk gör sådär ruskigt bra saker för djur o natur. Eller lyckas vända sina liv till något fantastiskt o sånt. Eller bara lyckas vara genuint nöjda med sig själva och sina liv. Fast då blir jag lite sur också. ;)
Brukar du skratta för dig själv? Oh ja. :D

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: En bekräftelse på bokning av släp inför flytten på torsdag. :P

Hur svarar du i mobilen? "Ja det är Lisa"... Undra varför jag säger Ja först egentligen? Istället för hej?

Vem ringde du senast? Christoffer igår när jag ville våldgästa honom en stund innan jag åkte hem från Skara.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att jag gärna fick komma o våldgästa honom. :)
Antal timmar sömn inatt: Ett helt gäng, 9 kanske? Så skönt efter flera nätter med lite mindre sömn.

Brukar du komma i tid: Jag har blivit helt hopplös på det. Iaf när det gäller vänner o så. Oförskämt är det också. :(
Hur känner du dig nu: Lite hipp som happ faktiskt. :P

Vanligaste färg på dina kläder: Svart och blått tror jag.

Vad tycker du om fötter: Hahaha, typisk fråga för de som antingen har fotfobi eller fotfetisch? Jag har varken eller. :P

Vad saknar du: att vara ekonomiskt oberoende? ;) Nää jag saknar de roliga dagarna med vännerna i Skara. :)

Favorit dryck på morgonen: Kall Oboy. :)
När brukar du oftast gå och lägga dig: Nu har det blivit typ 1:30-2...

Är du blyg? I vissa situationer ja, men oftast inte. När jag var liten var jag hysteriskt blyg.
Sysslar du med någon idrott: Ridning, främst dressyr på lägre nivå dock.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Förälskelse vid första ögonkastet ja absolut! Som sen kan vara riktig äkta kärlek, men det tror jag inte man egentligen vet med en gång, även om det kan verka så.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Ska man svara kissa stående nu eller? Nää jag skulle nog mest gå runt och se hur världen skiljer sig för män och kvinnor.

Är du nöjd med ditt liv: Både ja och nej, kanske mest nej pga av vissa saker.

Är du bortskämd: Japp. Och tacka gode gud för det, jag vet inte vad som blivit av mig alls om mina föräldrar inte kunnat göra allt de gör för mig, vilket är en fruktansvärt skrämmande tanke.
Vad gör du i morgon: Åker till Skara och packar ihop mitt kök.

Vad är det värsta du vet? Svek.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja!

Vad är det finaste du fått? Jag vet inte riktigt, svår fråga... Kommer inte på något på rak arm som är "det finaste"... Just nu kan jag tycka att kameran jag fick i julas är det bästa jag nånsin fått eftersom mina bilder från Kenya är helt underbara.
En speciell dag du minns: Vilken ska man välja? Tar första heldagen i Masai Mara, som var HELT outstanding.

Du samlar på: Dammråttor... Annars samlar jag inte på någon speciell sak sådär.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Ingen, jag kollar vem som är online på facebook/msn. ;)
När grät du senast: Vet faktiskt inte.. Hmm..
Vill du gifta dig: Ja varför inte?
Vill du ha barn: Nej inte som jag känner idag, av flera olika skäl. Kanske mest att jag inte vill utsätta någon för denna hemska vidriga värld.

Är du musikalisk? Hyfsat, kan spela några instrument, har lite taktkänsla, sjunger inte ovanligt dåligt. ;)

Vad dricker du helst när du är törstig: Är jag RIKTIGT törstig vill jag ha vatten.

Bor dina föräldrar tillsammans: Japp.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Jo tyvärr.

Biter du på naglarna: Nej, bara om något gått sönder och behöver bitas av för att inte dras sönder mer och jag inte har någon sax eller så i närheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback