Dag 16 – Min älsklingsmat

Äntligen något som är lätt att skriva om. ;)

Min absoluta favoritmat är mexmat. Och då menar jag inte det svenskar kallar tacos, iaf inte bara det. ;) Utan jag menar riktig mexmat med ris, bönor o annat gott. Jag gillar det i alla former, godast är såklart den riktigt riktiga från familjerestaurangen här i stan. Deras hummerenchiladas med mango chipotlesås är så god att man äter tills man mår illa... :P Men snabbmatsmex är också gott. Taco Bell är väl inte den största favoriten längre, utan jag betalar hellre några dollar till och åker till Chipotle. Slurp!

Vi bjuder ibland våra vänner här på "tacos", alltså tacos på svenskt vis. De brukar titta lite storögt på det hela och undra hur svenskarna tänkte då. ;) Men gott tycker de såklart att det är. :)

Och det känns lite som att det inte spelar så stor roll vad man äter, så länge guacamole är inblandat. Eller? ;)


Hade visst inga bra mexmatsbilder, så ni får nöja er med den här ganska tråkiga bilden på en Chipotleburrito...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback