Mer sjukrapport

Igår var det äntligen dags för den sista undersökningen av de som skulle göras för att se vad som egentligen felas i mitt öga, varför jag fått en propp där. Det var en angiografi vilket ska vara en fotografering med kontrastvätska.

Fick ta de pupillvidgande tabletterna hemma så jag slapp vänta på att de skulle börja verka när jag väl var på plats och alltså kunde allt gå så fort det kunde. Fick komma in direkt o försöka hitta ett bra ställe att sätta kanylen på, vilket blev vänster armveck efter ett misslyckat försök på höger och en snabb fundering på höger hand som övergas när jag berättade om blodprovstagningen som inte fungerat där. Sen lite koll så kanylen satt bra och prepp av kamera o foto utan kontrastvätska. Sen masssssssa foton med kontrastvätska, först direkt, sen ett gäng till efter x antal minuter ett par omgångar. Efter det fick jag se bilderna, så gott jag kunde eftersom jag såg så suddigt pga mina gigantiska pupiller. Tydligen så syntes proppen inte särskilt tydligt direkt efter kontrastvätskan sprutats in, men på bilderna efter 12 minuter syntes den ganska tydligt igen. Vad det innebär har jag dock inte den blekaste lilla aning om. :P

Sen fick jag gå ut i väntrummet med kanylen i armen och vänta en stund för att se så allt hade gått bra och att jag var ok, innan jag fick gå in igen och bli av med den o sen bli hemskjutsad av min snälle far som fick vara chaffis igår igen.

Jag har även fått en brev från min neurolog som sa att inga onormala fynd gjorts på magnetröntgen och att de provsvar på blodet hon hittills fått in också är normala. Och när jag läste det brevet så insåg jag att lite orolig har jag nog varit, för det slog mig lite att vafan hade jag gjort om det inte stått så? Utan typ hej vi behöver prata om fynden som gjordes på din MRT? Nu känner jag mig dock lugn igen... ;) Men ja, vi får väl se om något händer eller om jag får leva med min synfläck. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback