Skitkass timing.

Eller så är det jättebra timing, beror på om man vill ha glaset halvtomt eller halvfullt! ;)

I helgen är det Stochampionatet på Axevalla travbana utanför Skara. Det är en stooooooor grej med väldigt mycket folk som campar högt o lågt runt banan och fest överallt! Förra året var första året jag kunde vara med, och var där fre-lör. Vi bodde i tält och hade verkligen rejält roligt. Jag fick hänga med goda vänner från Skara och även om det blev lite för blött och vissa beslut inte tagits i ett nyktrare tillstånd så var det verkligen en rejält rolig grej! Så i år ville jag såklart tillbaka, men det blev lite krångligare i år med väder, sovplats o att få ihop det med igångsättningen av ridskolans hästar.

Jag ville åka för jag ville ha lika roligt i år igen, men då kommer ju alltid problemet med att om man har skithöga förväntningar finns risken för pannkaka. För egentligen var det kanske mest lite tur som gjorde att det blev så bra sist. Haha. Och krånglerierna gjorde att det lite bäddade för att inte bli bra alls. Men dilemmat var verkligen ett faktum för mig som är beslutsångestens drottning och åh som jag grubblat! :P

Men inatt när jag skulle gå o lägga mig kände jag att halsen började kännas lite. Och snorigheten som jag tidigare under kvällen i stallet skyllt på allergi var kanske inte alls allergi. När jag sedan låg o vred o vände mig i sängen insåg jag att nej, allergi var det inte. På tisdag åker vi till Hundfjället, då kan jag INTE vara sjuk! Så nu gäller det att se till att bli frisk!

Stochampionat med fylla o regn är inte längre ett alternativ, för det kommer bara bädda för mer sjuka. Så nu slapp jag ta det beslutet = förkylningen hade bra timing och glaset är halvfullt. Men jag är ju lite ledsen över att inte kunna åka dit och festa loss med mina härliga fd klasskamrater, hovslagare och bönder = förkylningen är kass timad och glaset är halvtomt. :(


Förra årets braiga tältplats, precis nedanför vallen som är precis utanför själva banan!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, det var verkligen ett optimistiskt synsätt att anlägga tycker jag - att glaset är halvfullt när man blir sjuk. :-D Heja dig!



Sv: Haha, ja, jag menade ju inte att hålla folk på halster, men jag har ingen internetuppkoppling hemma alls typ och hann inte få iväg något innan jag åkte. Och i stallet efteråt så hade jag så fullt upp med att uppdatera alla stallkompisar live liksom. :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback