En mil och några skoskav senare

Jag tänkte att jag skulle ta tag i mitt liv igen, efter ca en veckas uppehåll. Så jag tänkte återigen hitta fokuset som jag hade ett tag sen. Att släppa kraven på att bränna en massa kalorier, försöka bli smal och äta mindre onyttigheter osv osv och istället fokusera på att göra saker som min själ blir glad av. Saker jag mår bra av. Saker jag trivs med.

Så igår gick jag ut och strosade runt här i nejden, var ute i nästan två timmar men det inkluderade pauser lite nu o då, så det blev inte så långt i sträcka och gick aldrig särskilt fort. Idag gav jag mig iväg till några motionsspår som ligger i utkanten av stan. Beskrivningen var flisade motionsspår och jag valde spåret som var 10km. Det var dock till större delen inte alls något brett fint preparerat motionsspår utan mer en vandringsled. Vilket visserligen passar mig så mycket bättre egentligen. Om det inte vart så jävla blött och sankt på sina håll. Oftast lyckades jag ta mig över blöthål med att det bara rann genom tyget i skorna, men en gång blev det ett rejält klafs ner med bägge fötter helt ner under vatten. Gött. :P

Vätan stör mig inte egentligen så sett, men det leder till lite extra friktion och extra friktion vill gärna bli extra fina skoskav. :P Sista kilometrarna var inte dödssköna men det gick det med! ;)

Tog rejält med tid att ta sig runt eftersom det gick väldigt långsamt att balansera på rötter, stenar, tuvor o annat sånt käckt, eller att rent av behöva hitta nya stigar runt en del hål. Så drygt 2½ timme var jag ute, men drygt 10km blev det. Riktigt gött faktiskt! :) Men nästa gång tar jag nog något av de kortare spåren... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback