Kära Västtrafik

Många har nog sett filmen på tjejen som blir kvarhållen (och om jag hörde rätt, enligt minst en av kontrollanterna faktiskt gripen) på en spårvagn då de tyckte att hon inte betalat sin biljett förrän hon sett kontrollanterna = bedrägligt beteende.

Kontrollanterna beter sig, enligt mig, fruktansvärt illa och det kryper i hela min kropp när jag ser filmen. Jag blir förbannad och mår lite lätt illa när jag sen dessutom läser Västtrafiks torftiga kommentarer om det hela.

Jag är inget fan av Västtrafik, har aldrig varit och kommer nog aldrig att bli heller. Bara grejen att det för mig är BILLIGARE och tar hälften så lång tid att köra min bil helt solokvist från Alingsås till Göteborg och så hem till Alingsås igen, inklusive parkering om jag hittar en hyfsat billig en, än att ta pendeltåget. Om jag åker med studentbiljett på SJ blir det dock svårare att slå priset, och då blir tiden bättre också.

Dessutom märkte jag i fredags att jag med min kontoladdning betalar dryga 63:- för pendeltåget mellan Alingsås och Göteborg, där stationen innan Göteborg C ligger inom Göteborgs kommun och alltså är innanför den zonen. Men om jag sen ska åka vidare med spårvagn/buss lägger de på ca 2:- till. Why? Jag har ju redan betalat för att åka inom Göteborg med Västtrafik? En skitsak egentligen, men hyser man redan agg så leder det till att man hyser lite till. Jag ska kontakta Västtrafik och fråga varför de tar de extra kronorna, se vad de säger.

Så nu tänkte jag även passa på att fråga om de kan tänka sig att köpa tillbaka mina kontoladdningskort jag har, för jag känner att jag aldrig vill åka med dem igen. Känns inte som att det är värt vinet/ölen. Får hitta folk att sova hos så jag kan åka med SJ bara istället tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback