SVTs Fridlyst

En bra grej med att koll på OS mer eller mindre konstant är att man också får se glimtar av program som kommer gå på SVT senare i höst. En av de nya serierna heter Fridlyst och är något jag absolut inte får missa!

Såhär skriver SVT själva om serien
"Jason Diakité, Maria Lundqvist, Börje Salming, Felix Herngren, Anders Jansson och Glenn Hysén tar alla med sig en familjemedlem på sina resor. Väl på plats ska de tillsammans genomföra ett projekt som bidrar till att skydda dessa hotade djur samt göra oss alla medvetna om vikten av en rik biologisk mångfald.
 
Jag blev helt till mig när jag såg en trailer för serien ett par dagar sedan! Hurra för SVT som satsar på det här! Jag tror det kan bli hur bra som helst! Vår jord behöver att något görs NU. Eller snarare igår. Bevarandebiologi är inte bara för nördar som mig, utan något alla behöver fundera över om vi vill att framtidens barn ska ha en jord att leva på. Och det vill vi väl?
 
Här är trailern, eller teasern som de kallar det själva.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback