Utmaningar!!!

Jag skulle ju komma på något att utmana mig själv med i 30 dagar. Jag bestämde mig faktiskt för två utmaningar!

Den första är att jag ska motionera minst 5 dagar i veckan. Jag tänker inte bestämma exakt vad, och det måste inte vara några tunga pass. Men mer än bara cykla till och från skolan liksom. Jag har börjat med att köra på saker jag mår bra i själen av, så att det enbart blir roligt att träna. Funkar riktigt bra hittills (alltså även innan jag körde igång utmaningen igår... :P ). Igår blev det en timmes smårask promenad (inte jätterask, men mina lungor är fortfarande inte helt hundra så). Tog på mig min Garminklocka som jag laddat upp och enligt den gick jag i ett klart godkänt tempo så. :) Idag var vi ute med skolan och räknade/mätte ekar i ett skyddat område som man dock vill bygga i. Så det blev cykel dit o hem, samt en hel hög med timmars runtvandrades i diverse terräng. Så med tanke på hur länge vi höll på känns det helt ok. :) Grymt skönt att vara ute för övrigt. Strålande sol, en massa plusgrader och fågelkvitter överallt! :)

Den andra utmaningen är att varje dag vara tacksam över något som hänt/jag varit med om/whatever den dagen. Och då menar jag tacksam på riktigt. Fundera över det och känna lite bra saker och positivitet. Dom här sakerna kanske jag inte alltid kommer skriva här dock. ;) Igår hade jag många saker att vara tacksam över, faktiskt. Det jag kan nämna är att jag har väldigt fina vänner. Dagen avslutades med ett telefonsamtal från Emelie, och ja, det  var fint helt enkelt. :) Idag har jag inte bestämt mig än vad det blir. Kanske bara det att vi fick vara ute i fantastiskt fint vårväder hela dagen. :)

Jag är pepp på det hela i alla fall.
Bägge saker. :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha alltid halvfullt här!!

Duktigt och kul med utmaningarna! :D

Postat av: Sara - En Talanglös Dressyrryttares Betraktelser

Vad spännande med dina utmaningar, låter som en bra - och rolig - idé! Heja dig!

2012-02-22 @ 07:53:58
URL: http://frogstomp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback