Att inte vara på västkusten

Just nu är jag ganska glad att jag inte är hemma på västkusten. Jag tittar visserligen ut på snön som yr ner med en rejäl portion förakt, men det är i alla fall inte så mycket snö. Marken är ännu inte helt täckt och prognosen säger väl att det inte ska bli så mycket heller om jag förstått prognosen på yr rätt (smhi har inte ens kommit på att det snöar här så...).

Imorgon blir det en tidig avresa mot Kolmården eftersom vi börjar där 8:15, så jag hoppas innerligt att det inte snöar för mycket idag så att vägarna är ok imorgon. Det är visserligen mest sista biten som kan vara ett problem, smal kurvig väg. Och så sista rejäla backen upp till själva huset vi är i under kursen. Men men, det går bussar där så vi får väl hoppas på att snöröjningen hinner ut. :P

Jag har i alla fall lovat mig själv att gå o lägga mig vid 22 ikväll. Hur det nu ska gå. Men jag ska!!! Så nu försöker jag få ork nog att ta på mig kläder så jag kan gå ner till affären o handla det som behövs inför veckan. Tack o lov bara mån-ons, så det behövs inte så mycket den här gången. Tror jag ska göra pannkakor o ta med, sen blir det nog mer kass mat övriga dagar tror jag, får se om jag orkar engagera mig mer än så... :P

Sen på onsdag när vi är klara på Kolis kör jag hit o byter väska och kör hem till Alingsås, långhelg ftw! Hoppas bara att prognoserna om fint väder stämmer, annars får det bli torsdag. Mörka lite småsena kvällar på vägar som dessutom är vintriga är inte min melodi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback