Lite för nära...

På tisdag sänds det allra sista avsnittet av Desperate Housewives här i Sverige. Då antar jag att säcken knyts ihop. Det enda jag vet om avsnittet är vad som skrivs i artiklarna idag. Men jag visste det redan. Jag har tänkt hela den här sista säsongen att det är lite för nära verkligheten. Mrs McCluskey är riktigt sjuk i cancer, och det var även Kathy. Hon hade länge kämpat med sin cancer, men tänkte inte ge upp i första taget. Förra året, i februari, visade hon glatt upp en tischa hon köpt "Cancer picked the wrong bitch to fuck with" stod det på den. Så typiskt henne. :)

Då, i februari förra året, var första gången jag träffade henne. Hemma hos henne när vi förberedde för min tränares dotters 15årsfest. Jag fick några DHvattenflaskor signerade och när hon råkade dricka ur en av de signerade flaskorna istället för sin egna så skojjade hon om att den nu kunde säljas dyrt på E-bay... :P

I julas träffades vi flera gånger i stallet, hon hade nyligen köpt sig en unghäst. Vi pratade om allt möjligt, hennes hund som hon adopterat från ett shelter, att elefanter inte bör hållas i fångenskap, att det är lite långt för mig att åka från Sverige för att rida... En dag när hon kom var jag mitt uppe i en lektion på Monet, hon kände inte igen Monet för hon tyckte hon såg så annorlunda ut jämfört med när andra elever red henne.. :P

Nej jag får nog vänta med sista avsnittet av DH. Även om vi faktiskt inte var mer än bekanta så är det på tok för nära. Och jag kan inte förstå hur hon själv orkade spela in sista säsongen. Eller om det fungerade som terapi för henne?

Kommentarer
Postat av: Åsa - Hästeriet

Åh, så sorgligt :((



Sv. Ja, min också. De kan bocka eller sticka, men när de står på bakbenen blir jag rädd. Men jag får inte visa det! Nästa steg är att byta bett också, har beställt ett helt rakt som kommer i veckan. Hoppas det kan hjälpa :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback