Nya vänskaper del 2

Då har jag varit iväg och provat både PREhästarna och ridit liten fjording igen så jag tänkte att jag uppdaterar lite. :) 
 
PREstället var jättekul. Vi fick en rolig lektion med lite annorlunda saker att prova och fundera på. Koppla isär kroppen, inte rida med handen osv. Kul och nyttigt som tusan! Jag fick rida Bienvenido, valack på 8 år om jag minns rätt. Inte så krallig, fortfarande ganska mörk och en riktig pärla tycker jag själv. Han kan vara lite känslig tydligen så det var kul att höra att han verkade trivas med mig, att jag inte tappat allt. Vi skrittade fram ute i solen och de passade på att ta lite kort eftersom det var så himla fint väder. Så nu ligger vi uppe på åtminstone facebooksidan. :D Sen skrittade vi av ute och fick en såndär nästan magisk känsla när vi kom upp mellan två hagar där gräset fortfarande var grönt men nästan täckt i vackra höstfärgade löv. Massa träd runtomkring och så kom en vindpust så att det regnade ner fler löv vars röda färger var otroligt vackra mot de vita hästarna. Rätt så underbart!
 
Vi tänkte absolut att vi ska åka tillbaka dit. Det var roligt och jag behöver ju lite träning. Bra priser också, speciellt med tanke på vad man får. Superkul att ha hittat ett ställe som verkar passa ganska perfekt nu när det inte går att vara för fyrkantig i livet. :) 
 
Så mina stackars arma förtvinade ridmuskler kommer vara ÖMMA imorgon, liksom mina sittben var redan idag. För idag var det dags att hälsa på lilla Annika igen, den gamla fjorddamen. Innan vi sågs vid stallet hade vädret hunnit bli underbart. Hon jag skulle rida med hade dragit på sig en rejäl förkylning så vi tog bara en kort tur ute först, mest skritt men en liten trav + galopp också. Lilla tösen var underbar, kom en del bilar och hon rörde inte på en fena, hon var pigg som bara fan när vi skulle trava och galoppera men det var bara ett leende från öra till öra på mig vilket är en härlig känsla eftersom jag kan bli osäker. När vi kommit tillbaka till stallet gick jag in i paddocken och kände lite mer på henne. Hon är inte utbildad så det är ju inga rörelser alls direkt men idag fick jag henne att slappna av och faktiskt i alla fall sträcka ut halsen något. :)
 
Jag är helsåld på den lilla hästen som är så himla snäll. Det känns som att det är en häst för mig. :)
 
       
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback